AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
921

Går det att lita på mobile.de?

Jag har sökt lite på mobile.de och sett åtskilliga intressanta objekt, men frågan är huruvida det går att lita på annonserna? Läste någonstans här på bmwpower.nu att en person kallade mobile.de för en "bluffportal". Är det så? Själv har jag svårt att föreställa mig att alla bluffare och skojare skulle sammlas just på den sidan.

Om det nu är någorlunda tillförlitliga uppgifter som ges i de annonserna, känns den tyska marknaden klart mkt mer intressant än att slåss om de betydligt färre bilarna på den svenska marknaden.

Tack för svar!

death is guaranteed - life is not
Th
59
Thall
328Ci 00:a
Min erfarenhet, efter att ha jagat & nu funnit min dröm-328, är att mobile.de inte är "bluffigare" än alla de andra siter jag samlat på mig och sökt på. Om du inte hunnis samla bilsökar-siter så kan du få mina som komplement till dem du hittar via BMW-power.
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
visst finns det bluff där, men det finns mycket fina bilar där oxå. Har just tagit hem en MB CLK 320 cab-00 åt en polare, från MB i Bremen. Den var mycket fin, de fixade ny navi skva för norden mm. 1års Euor garanti. Men som vanligt, dvs även i Sverige, tar du de billigaste objekten, är risken större att det är något fuffens.
Var nere i Muhlheim i veckan och hämtade en Z3 Coupe -99 som var i absolut nyskick, inget fusk, inget strul och allt var perfekt.... Att tro att bilar som annonseras ut på Mobile.de är sämre än några andra är ju lika dummt som det låter.
Köpet, hemresan och besiktningen har gått som på räls och de nya svenska plåtarna får jag på Tisdag.....
Kan tillägga att det säkraste sättet att få tag i en fräsch ärlig bil, är att själv åka ned till Tyskland och köpa bilen. Att sen resan kan ses som en ren semester är inget minus....
Kommer att redovisa utförligt för hur resan gick (med avgifter mm...) senare under detta forum....

Lycka till / Ingenjören
Mo
176
Moe
Cykel
BMW Luxemburg använder sig av mobile.de för att anonnsera ut sina bilar. Tror inte de är värr än t.ex. www.bytbil.com
Sp
9
Speedygonzales
540iA Touring -96
Mobile är ju framförallt en väldigt välorganiserad hemsida med otroligt utbud! I denna digra samling finns allt från sophögar till äkta pärlor. Höll på att bli riktigt blåst nere i Tyskland när jag kollade några bilar hos småhandlare... Blev så trött på dem att det blev ett tryggt köp hos en BMW-handlare.
ro
80
robotics6
330iA Touring M -17
Det verkar som man är mer säkrare att handla bmw hos bmw-firman med garanti än att köpa hos privatägare då finns det ju ingen garanti eller hur??Så jag tror att det är bäst att köpa bmw hos en bmw firma när jag ska iväg ner under hösten.Ska till Frankfurt och vill gärna ha adress till firmor där ni andra har köpt och är nöjda med deras utbud så vore jag vara tacksam att få veta, än att leta runt och blir blåst.

mvh andreas
Bilpriserna är oftast lägst på mobile.de men bilarna som annonseras är precis lika bra eller dåliga som någon annanstans. Trygghetsnarkomaner ska inte handla utan garantier utan gå till en autoriserad bilhandlare istället. Vi andra får göra fynden. Räkna alltid med att det kan gå åt upp till 10,000.- med alla utgifter att ta hem något och att det kan bli svårsålt här hemma.
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Går det att lita på mobile.de? Ja
Går det att lita på en bilsäljare? Nej

Den enda du litar på är dig själv. Alla bilaffärer är olika, se själv till att just din affär går rätt.
Enda problemet jag har haft med mobile.de är att sålda bilar ligger kvar alldeles för länge. Jag hittade min pärla där, och jag är så nöjd!

Fredrik M - Z3 2.8
Fr
10
Frippe Z3
z3 2,8 -98
Har haft min Z3 2,8 -98 i två veckor och är supernöjd. Hittade den på Mobile.de och tog in den via autoo.se. Funkade jättebra.
AP
188
APPCON
MB CLS55AMG
Inga problem med mobile.de. Deta handlar om att själv eller av kunnig få hjälp med bedömningen. Det skiljer inte från annat begagnat som saluförs genom andra kanaler. Samtidigt som man skall vara uppmärksam så skall man även se till möjligheterna. Har själv utan problem handlat denna väg. Mina ihopsamlade länkar kan du få nedan. En hel del blandat som dun kanske kan botanisera i.
Länk
MD
298
MDcruiser
545iA Touring -05
525iA Touring -02
mobile är i mångt och mycket bytbil.coms motsvarighet i Tyskland - men den skillnaden att på mobile.de får även privata säljare annonsera. Det är inte kanalen (siten) som avgör seriositeten utan handlaren och objektet.

Lite större säkerhet, för trygghetsnarkomaner som någon påpekande, finns i utbudet av gebrauchte automobile på www.bmw.de
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.