AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.062

BMW 525 xi touring -så jäkla skön bil!

Visa användare
236
Linni229
BMW 640xd GC -16
Passat Alltrack -16
Efter att ha haft min 130 -06 på annons för 220´ i två veckor utan att ha fått någon respons dök ett vettigt bytesalternativ upp:

En 525xi touring -05 med 4700 mil, skinn, sportstolar, xenon, pdc, mm. Jag fick lägga några tusen emellan, men jag har sällan kört en så skön bil. Känns oerhört väl ihopskruvad, och bilen går som på räls även på spåriga vägar. Ger ett mycket lugnt och stabilt intryck. Några av inredningsdetaljerna är lite plastiga, tex tycker jag att dörrsidorna känns lite igen från Z4:an, men annars god kvalitetskänsla materialmässigt i interiören. Sportstolarna är mycket bekväma.

Väl hemma kan jag konstatera att en barnvagn får plats med lite större marginal i en E61 än en E87 -således är huvudsyftet med bytet uppfyllt!
Visa användare
652
gorth
530dA -01 Touring
Grattis till bra byte! Jag blir riktigt avundsjuk. Det enda jag saknar på min 530DaT är fyrhjulsdriften.

Göran

FWD - Nej tack!
Visa användare
236
Linni229
BMW 640xd GC -16
Passat Alltrack -16
Tack, tack! Fyhrjulsdriften förstärker enl mig ett redan välbalanserat och stabilt uppträdande på E61:an. Måste också säga att dess inverkan på bensinförbrukningen var överraskande liten -i genomsnitt 0,77 l/mil enl mätaren mellan Strängnäs och Eksjö. Då var det iofs minimalt med stadskörning, och reativt lugnt tempo på landsvägen. Det är väl sannolikt fördelen med att ha manuell låda i stället för automat? Bilen känns verkligen som en keeper!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.