|
|
|
|---|---|
|
Vad kan felet vara när det knackar bakifrån när man kör vanligt,men inte när man frikopplar och rullar?? Det är så på en Kompis M5,,kan de var drivaxel eller nått sånt? Peter (Bmw 525i 24v-91) | |
|
Kanske nån som vill ut!! =D aldrig mer Audi! |
|
| Hej! Jag har samma problem med min 525a. Det rycker till och klonkar till ibland när man t.ex. har backat och sedan lägger i ettan och släpper upp kopplingen. Lite störigt! Jag misstänker att det är mina bakvagnsbussningar (Silent-blocken) som är slitna. Väldigt vanligt fel på E34orna tyvärr, och dessutom är de jävligt krångliga att byta. Men annars kan det ju t.ex. vara handbromsen som ligger lite på där bak eller nåt kanske... Jag vet inte riktigt... | |
| Jag har ett kraftigt knackande ljud som verkar följa drivaxel eller kardanfrekvensen på en av mina E28:or. Låter inget när man frikopplar och rullar, utan bara vid acceleration och motorbroms. Har bytt båda drivaxlarna + knutar men ingen skillnad. Troligen är silentblocken dåliga eftersom jag har ett skapligt glapp vid övergång från motorbroms till acceleration, men kan det verkligen få fram ett sådant frekvent knackande ljud? Någon som har något annat tips? | |
| kolla stödlagret t kardanen. Är det slut så kan de missljud som ni beskriver uppstå. | |
| ska kolla det Booya, fast det underliga är att det verkar komma från vänster bak. Men det är klart att ljud brukar ju kunna fortplanta sig i karossen... | |
| det kan ju även vara silentblocken..men de är lite klurigare att se om de är dåliga m blotta ögat. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.