|
|
|
|---|---|
|
Jo jag har köpt ett larm till min BMW 328 Touring -95. Det heter Vikinglarm. hur som helst. Allt funkar förutom centrallåset. Vet inte riktigt hur man ska koppla de. Har jag ett + styrt eller - styrt centrallås i bmwn? Vilka kablar ska man koppla in sig på. Jag har från larmet ett schema hur man kopplar de +styrt, - styrt eller + och -styrt. Vit kabel för öppning men var ska den kopplas i bmwn? Vi/svart kabel för stängning men var ska den kopplas? Orange för jord Gul för 12V Blir snart tokig på detta. nån månste ju ha gjort detta? tack på förhand. mvh isak | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
De flesta larm ansluts ju på samma punkter på själva bilen och de flesta larminstllatörer har bilspecifika monteringskort/scheman för samtliga bilmodeller som larmtillverkarna tillhandahåller. Om jag kikar på ett monteringskort för ett välkänd larm för en comfortutrustade 3serie 94-95. Nu kan det skilja på reläutgångar från ditt larm. Öppna (normalt öppen reläkontak) röd/blå/gul 2,5 kabel i stam vid torpedvägg under säkringscentralen. Öppna (gemensam kontakt) blå/röd/gul kable (stift 4) i 26 polig gul kontakt till höger bakom handsfacket. Lås (normalt öppen kontakt) röd/blå/gul 2,5 kabel i stam vid torpedväg under handsfacket. Lås (gemensam kontakt) Vit/röd/gul kabel (stift 17 26 polig gul kontakt under säkringscentralen. har inget schema till E36 så jag kan på rak arm inte säga om motorerna i dörren styrs med minussignal eller plussignal. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.