|
|
|
|---|---|
|
ABS-modulen till min 528 -99 är död. Har förstått från detta forum att det är ett mycket vanligt fel Försöker spara några tusenlappar genom att köpa en ny ABS-modul från Tyskland, men blir inte klok på hur man vet om en modul passar. Min trasiga modul har Bosch-nummer: 964274 0 265 900 001 Och BMW-nummer: 34-52-6 750 345 Måste båda numren på en ny modul vara identiska, eller finns det olika varienter som är kompatibla? Om man kollar eBay i Tyskland så verkar det t.ex finnas moduler med samma Bosch-nummer, men annat BMW-nummer. Från vissa annonser får man intrycket av att en modul skulle kunna ersätta moduler med 2-3 olika nummer. Och på bilderna ser de verkligen helt identiska ut, förutom numren. Länk Någon som förstår sig på detta? | |
|
Hittade inte det BMW-nummer du hade. Här kan du matcha olika modeller för ett art.nr:Länk Annars verkar detta gälla med ASC: Länk Och detta om du har DSC:Länk |
|
|
Tänk på att när du väl får tag i korrekt modul så måste den kodas in mot bilen av BMW. Har du kollat på att skicka in modulen till någon firma som reparerar? De förstärker även så den inte ska gå sönder lika lätt nästa gång. MVH /Jonas BMW CS #5871 Min pärla: Länk |
|
| din heter 900 001 på slutet och är passar e39 och e38 med ASC | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.