|
|
|
|---|---|
|
E90 320D 2005, grå med sportstolar i Lemon leather. Ska hämta den på lördag! Manuell låda, pdc fram och bak, träinlägg. Känner mig nöjd med köpet, lite orolig för att det ska bli svårt att hålla stolarna fräscha. Ljust skinn och träinlägg verkar vara ovanligt nuförtiden, hoppas det inte påerkar andrahandsvärdet negativt? | |
|
Låter som en jättefin bil, Lemon-lädret är hur snyggt som helst - grattis!! P.S. Ingen dålig förstabil, min var en Saab V4 -72 för 2600 kr...åh vad jag saknar den :( |
|
|
Jag tog körkort i dec 1996 så det har tagit mig nästan 12 år att skaffa mig en egen bil. Därför tyckte jag att jag förtjänade en fin vagn. Saab V4 är en cool bil, bara man låter bli att krocka med den... |
|
|
Klart grabben skola hava schinn att putsa på:) Ett tips är, undvik jeans på lemonlädret, speciellt om de är nya. Fin bil! Asken |
|
| Låter som en riktigt fin bil! Grattulerar! | |
| Tack för tipset, Asken. Ska undvika Drive In på McDonalds också... | |
| Nu har jag kört runt i ett par timmar och första intrycket är bra. Enda problemet är usel radiomottagning. Några tips vad det kan bero på? | |
|
Träinlägg är lite gubbvarning enligt mig och jag personligen skulle aldrig köpa en bil med träinlägg har gjort det en gång och det kostade mig 12.000:-att byta allt till aluminium inlägg istället. Men det är klar att det måste finnas marknad för det också :) Kul annars att du ska köpa en cool bil |
|
|
Grattis Bjurra och välkommn i klubben! När jag hade skinnklädsel använde jag IKEA:s rengörning och smörjning, billigt och funkade bra för mig. Söder |
|
|
Grattis till nya bilen. BMW har lädergucka som är bra för att rengöra och smörja in din ljusa fina klädsel. Undvik som sagt var nya jeans och McDrive så ordnar det sig. Tycker du gjorde helt rätt som valde en bil med träinredning. Mycket snyggare så, i mina ögon. Alu är poppis nu, men trä är tidlöst på nåt sätt. Hade alu tidigare i min men det var ju fusk, plast i alu-färg??!!?? Det gick bort, byttes mot trä... O.T lite men ... Hur som, mycket nöje med nya fina bilen :-D Niklas Fransosen |
|
|
Frontline, betalade du verkligen 12000kr för att byta till alu? Jag var förvånad när jag kollade begagnade 320, nästan alla hade alu, max 3-4 stycken av 25 bilar hade trä. Jag tycker iaf träinläggen passar väldigt bra ihop med skinnklädseln, i en bil med svart skinn eller svart tyg hade alu nog sett bättre ut. Mycket nöjd så här långt, gillar bilen skarpt. Dock tycker jag det är irriterande att parkeringssensorn tokpiper redan vid 30 cm avstånd, ska det vara så? Det är i så fall inte så mycket till hälp vid snäva fickparkeringar. |
|
| Tack för tipsen i övrigt! | |
|
bjurra, såg att mitt första inlägg nästan såg lite otrevligt ut, det är inte alls min meningen, hur som helst så stämmer det att jag betalade runt 12k, jag hade en Golf V6 och den enda Golf modell som hade alu då var R32:an och de delarna var inte billiga, fick även byta växelspaken, kontrollpanelen för rutorna osv då den också var i trä från början, jag började köpte vissa paneler sedan forsatt det, inget som var smart gjort då man inte fick en krona extra för det när jag sålde den. Jag har bara backsensor och den piper väldigt lite vid ca 30 cm, inga tokpip innan den kommer väldigt nära. Hoppas någon annan kan svara bättre på det. |
|
| Lemonlädret är ofattbart vackert - garanterat en snygg kombination du har hittat! Träinteriören på E90 och de andra lite nyare modellerna är inte av samma gubbig plastighet som exv. E39:an... | |
| Och högerstyrning dessutom! =) Grattis! | |
| Bilder tack :-) | |
|
Frontline, jag förstår helt och hållet din synpunkt angående träpaneler. Jag håller med om att det är lite konservativt men trä ger sköna vibbar från min barndom (mina föräldrar hade en 520, 525, 728, 730, 520, 523 och nu 325Ci mellan 1984 och nutid och alla utom den sista hade träpaneler) och just dessa träpaneler var dessutom snygga. Tvesovla, hur vet du att den är högerstyrd? (Jag kan inte bara spela fickpingis med vänster hand, jag kan även växla!) Coldhex, får be att återkomma! |
|
|
Jag antar att han chansar på det eftersom det står att du bor i London ;) Mvh/ Niclas |
|
|
Nu har jag tagit några bilder på skönheten. Hur laddar man upp dem? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.