AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.745

När ska man göra inspektion 1 och inspektion 2?

bm
7
bmw forever
850 CiA - 93
Hej, alla Bmw tokar...Detta är mitt första inlägg och därmed min första fråga...
Jag äger en Bmw 850 Ci -93, har ägt denna i lite mer än ett år.. Jag fick leta i tre år innan jag hittade denna.. Bilen är i ett mycket bra skick... Nu till saken, vid vilka miltal ska inspektion 1 och inspektion 2 göras..De har gjorts en gång.. 2:an gjordes vid ca 9000 mil... Samt vad kostar de? Känner någon till någon duktig meckare i Båstad-området som skulle kunna göra dessa servicar till vettiga priser?

Vore mycket tacksam för svar!!

Är grymt imponerad av vilken kunskap ni personer har här på forumet om bmw 850..Inte illa för ett litet men avlångt land...

Bmw forever
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Servicen ser ut som följande

Oljeservice - Inspection 1 - Oljeservice - Inspection och så vidare. Detta innebär i ditt fall om den sista servicen var Inspection 2 så är det dags för oljebyte nästa gång bara. Detta är riktigt tur för dig eftersom Inspection 2 är den absolut dyraste servicen.

//Lövet
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
andres glömde nog en 2a efter sista Inspection. Ser ser alltså ut såhär:

Olja - Inspek 1 - Olja - Inspek 2 - Olja - Inspek 1 osv. :)

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Mycket riktigt.

(Men du glömde ett "a" i mitt namn, hihi)

//Lövet
Visa användare
134
Kulting
635 CSiA -85
BMWCS #7068
Nån som har något bra schema för hur man lägger upp det om man bara kör 200 - 500 mil om året. Motorolja och filter byter jag varje år ändå, men hur gör man med resten av oljorna och vätskorna resp Inspection 1 o 2?

Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Broms- och kylarvätska bör ju bytas med tvåårsintervall oavsett hur mycket man kör. Resten kan man gott vänta med till resp insp infaller. Motorolja före vinteravställning förstås. Sen skadar det ju inte att kolla igenom servicepunkterna årligen Länk

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.