AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
17.174

Är en Mercedes E500 ngt att ha!?

Sida 2 av 2
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Vid 24 köpte jag min första 300 Diesel Conan.
Knack, knack, knack 0-100 på 18 sek.
Inte en chans att gubbkepsen flyger av och hamnar i baksätet...:)
Conan999
Det blir extra farligt när man har epoxylim mellan gubbkeps och flint. Då ligger man även mitt i vägen oxå:)

Conan999
Visa användare
395
wollick
Cayenne S
Jag är 28 år och tycker definitivt inte att en e 500 med sportpaket/amg paket ser särskilt gubbiga ut! En fin balans mellan sportighet och elegans, någonting som e60 saknar.. tiita på denna Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
b t w; hasso visade en rejäl MB vart skåpet både ska stå och vad den gick för noterade jag:))
Mvh
Asken
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
wollick;

de är bara avundsjuka och lite irriterade för att Merca bygger så fina bilar, inget att bry sig om :)
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Jag har ägt en m3 e46 en 540 e39 och en 523 e39 innan min nuvarande bil som är en mercedes e-klass
Och måste säga att alla bmw som jag har ägt är sportigare än vad mercan är, kvickare i styrningen, rappare på nått sett, och då är mercan som jag kör ändå en w211 E55 amg.

Om jag ska sammanfatta mercan med några ord, så är den som en yacht båt med en jet motor, typ :)

Snabb som satan rakt fram, härligt gungit iom airmatic, MEN ingen BMW ;)
Conan999
Finns säkert en och annan som är avundsjuk på en sådan Merca. Jag är det inte, ej lagd åt det hållet. Är redan supernöjd med min Corvette, har aldrig haft en roligare bil. Har inte så hemskt mkt till övers för Mercedes förutom SL55 som jag tycker är rätt läcker. Vill man sitta lika skönt som man sitter hemma i vardagsrummet så är nog en 500 att föredra möjligen.

Conan999
MB 500 med AMG-paket, tycker jag då verkligen inte är gubbig - mer en "sleeper" enligt mitt tycke...

BMW har inget riktigt alternatvi till mb som åsyftas ovan, visst en 540 E39 men jag anser den karossen lite väl åldersstigen och en e60 545 kostar betydligt mer... Svårt det där...
No
160
No1MAXIMUS
X5 3.0 -04
740iA -00
Farsan hittade en CL 600 - 01 för ett par månader sedan. svenskslåld med 2 tidigare ägare som han var bekanta med.
Det första som hände var att ABC sýstemet gick åt helvete. samma dag jag hämtade bilen. 35000kr kostade det att byta ut ett litet skitrör som satt riktigt jävligt till att komma åt. nu har jag upptäckt att de antagligen inte kalibrerade systemet ordentligt när de bytt röret så det är höjdskillnad mellan höger o vänster sida. undrar vad det kommer kosta att åtgärda.

fel nr 2 är att man är ute o fiskör på 90 väg o helt plötsligt ligger man i 180 o riskerar att bli av med lappen. Använd därför alltid farthållare när man kör. gärna adaptiv sådan.

Förutom att den är dyrare att äga än E38+E31 tillsammans så är det en underbar bil. Jag gasade upp den i 230kph (mätarhastighet) o det var som att köra volvo i 70kph. fin väghållning o man kunde känna sig avslappnad.

Jag provade en kompis E500- 06 tror jag det var. den kändes inte alls lika trevlig o snålt utrustad i jämförelse efter att man vant sig vid CL.

var bara väldigt medveten om kostnaderna.

Vet ni vad skillnaden är på en snigel och en BMW?

På sniglarna sitter slemmet utanpå...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.