|
|
|
|---|---|
|
ska bygga billjud i bilen några bra tips på stereo? har ett steg mds 4X160 och en låda 2 12" Gas ska även köpa högtalare både i dörrarna och i hyllan vad är de för storlek? det är väll inte vanliga 5,25? länka gärna tips! tack på förhand Jimmy | |
| jag är ingen ljudkille men jag förstår inte varför man har baslåda? du spelar väl mest för de som är utanför då eller? dessutom kan ju bakluckan eller regskylten skorra rätt rejält. dessutom tar du ju upp bagageutrymme. jag hade satsat på bra högtalare inne i bilen. men jag kanske har fel. | |
| jomen man får ju skönt tryck i bilen=) | |
|
Förstår dig...du vill ha lit umf umf :-) Själv köpte jag den här Länk och är helt underbart nöjd med den, har inte satt i nån bas i bakluckan utan bytte bara i framdörrarna det dög bra för mig plus att det ser mycket bra ut istället för originalstereon. |
|
|
haha självklart! :D jo alpine är jävligt bra! vad är det för högtalare i dörren? är det 5,1/4 eller 5,25? samma sak bak? |
|
|
Är det någon skillnad på 1/4 och 0,25? :-) Jag har för mig att jag har läst att originalhögtalarna är 6,25", en ovanlig storlek alltså. 6,5" får inte plats, så vill man byta till någon vanlig storlek så får man köpa adapterplattor och sätta i 5.25". |
|
|
okej tack för hjälpen! har ni några förslag på högtalare man ska sätta in till ett lämpligt pris? |
|
| jimpy: jag kör med dom här i fram Länk så 5.25 med adapterplatta blir svaret, valde att behålla i bak som det var så jag vet inte vad de sitter där. | |
|
okej =) blir och köpa en adapterplatta då och ett par 5,25 :D tror det är samma sak bak |
|
|
Nja sakta i backarna. Du får i 6.5or dock om magneten inte har så stor monteringsdjup. De finns varianter som heter neodym kit där magnet är lite mindre, dock effektivare än dem traditionella magneterna. Sånna kitt hittar du, typ Focal, DLS, CDT mfl Men för att göra detta ännu lättare så tipsar jag om Phoenix Gold RSd 6" allså enbart 6" kitt fram och bara midbasar på hatthyllan. Dem passar som handsken på E46an, dessutom mycket välljudande grejjor, Sedan plockar du ur en bas ur lådan och bygger en mindre portad låda som spelar genom ski sacken eller skidlyckan. Tar mindre plats, drar inte lika mycket effekt som två och dessutom får du bättre bas. |
|
|
Byggde nyss in 5,25 fram å 6,5 bak. fick göra mig plattor bak för att dom inte skulle falla ner i hålet dära doc men kan du använda händerna eller få hjälp av kompis så byt allt. Vart kanon ljud, bytte även orginal stereon redan skillnad dära. men fick ju ett problem lite generator ljud, ska kolla om de är att bak högtalarna tar i karossen annars är de bara å flytta lågnivån igen :P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.