AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.160

Gruppe M burk och besiktning

Be
81
Beaf
E46 M3 CP SMGII -05 (såld)
Har Gruppe M titanburk på min m3 e46. Någon som haft Gruppe M och klarat sig helskinnad (eller inte) genom besiktningen?

M.v.h Jimmy
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Jag gick inte igenom besiktning med min föra m3 e46 och gruppe m avgassystem :)
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Långt över 110db i gruppe m avgassystemet så du kommer nog inte igenom men du kanske har lite tur om du inte får en surgubbe som cado fick :)
Visa användare
258
Sly
M3 SMG II, E46 -02
525TDSA, E39 -97
318 cab, E30 - 91
Jag hade inga problem när jag besiktiga, och då gjorde jag en registrerings besiktning.

Så det hänger på besiktningsmannen. Var trevlig och hoppas på det bästa.

Filip_J
Är det bara slutdämparen så klarar den ju avgasvärdena lika bra som original.
Ljudmässigt får du kanske nerslag.
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Filip_J
Avgasvärdena var det inga problem med, men buller kunde han ej godkäna, sur gubbe var det, då vart jag änu surare och tillkallade platschefen men det hjälpte ej, utan jag fick ju plocka bort och besikta om :(
DIXIS utan problem!

st
388
stormdk

F10 523i
Audi R8 V8
Boxster S 996 motor
Polo Cup track day
Hur er det med Eisenmann Race till M3 E46? Får man problem okså?
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
stormdk

Det ska nog inte vara några problem med en eisenmann race, det låter inte så himmla mycket som en gruppe m gör :)
Men visst får du en kinkig gubbe, kan du säkert få problem där med, då det inte är orginal :)
Be
81
Beaf
Tack för svaren ! Jag drar på mig mitt trevligaste flin och hoppas på det bästa när det nu blir dax.
Filip_J
Får se hur det går med mitt Agency Power, det låter mycket iaf, i närheten av Gruppe M:

Min bil innifrån:

Länk

Samma avgas, annan bil:

Länk
Ma
171
Mats99
XC90 FE - 16
Caddy Carrera Cup - 08
Inga problem med vare sig Ljudet eller att ha båge inmonterat...
Be
81
Beaf
Besiktade bilen idag med Gruppe m. Gick genom utan problem. Beror nog på hur trevlig eller grinig besiktningsmannen är.
Har sålt mitt Agency Power men satt ditt ett Supersprint Race :) Det är ju inte direkt tyst det heller:)
Visa användare
251
JWO
BMW 520d -11
Citroen C1 -07
Väldigt stor skillnad med agency och supersprint race tycker du?

Man vill ju mer ljud vid fullt gaspådrag..det vassa!, vid glidkörning kan det vara lite tystare..

Mvh Johan
JWO: AP är en kopia av SS Race fast med tunnare material. Det är ett av de ljudmässigt högsta systemen som finns och dånar bra högt!

Jag har alltid haft SS innan och SS Race är PERFEKT. SS Sport är alldeles för mesigt, låter som original.

SS Race låter inte särskilt mycket vid landsväg men när du drar på låter det helt ursinnigt och helt underbart :)
Visa användare
251
JWO
BMW 520d -11
Citroen C1 -07
Låter som en bra referens :)

Mer kräm men inte så det blir rundgång och grejer, det "kan" bli jobbigt =)

Mvh Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.