|
|
|
|---|---|
|
Jag glömmer jämt, jag fick högt HC värde på tomgång ca 170. med lite gas låg bilen på mellan 30-40 och jag hade kört 3mil och ca 30min innan så den var varm. drar den tjuvluft? jag har nyligen bytt bakre delen av ljuddämparn. kan de vara skarven som läcker å jag behöver dra åt mer? eller är det Lambda sonden som har gått i ide? P.S. jag behöver en fungerande gasdämpare till bakluckan vart hittar jag sånt till vettigt pris? D.S. | |
|
När servades bilen senast? Olja, oljefilter, tändstift, luftfilter etc... Hade det varit "tjuvluft" vid bakre ljuddämparen, hade du nog inte fått förhöjda HC-värden. HC är oförbrända kolväten från bensinen eller möjligen oljan i motorn... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| jag gjorde ett olje å filterbyte för en mån sedan ca 150mil sedan, dock inget nytt luftfilter å inga nya stift. | |
|
När byttes stiften senast? Hur såg de ut? Läs av stiften för att få en indikation på motorns kondition!: Länk Länk Länk När byttes luftfiltret senast? Hur långt har bilen gått? Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
jag har ägt bilen sen i slutet på Maj men kör inte så mycket med den. men de är en annan historia.. så jag vet faktiskt inte när detta byttes sist jag skall åka hem å dra en genom körare på stift å filter. tackar å bockar :) |
|
| bilen har gått 19750mil | |
|
Prova nya stift, det kan göra underverk i "trötta motorer" med dåliga värden! NGK BKR6EK (standardstift) eller BKR6EQUP (håller 10 000 mil) rekommenderas! Nytt luftfilter är inte heller fel... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
som sagt en service kan göra underverk. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.