|
|
|
|---|---|
|
Vilket sätt är bäst för att sänka kompressionen? Glödgad koppar packning eller dubbla topplockspackningar med 1mm vattenskuren rostfri plåt imellan? Några andra förslag? (har inte råd med lågkomp-kolvar) Tack på förhand! | |
MIRRE75 |
e30 2,8?? Mirre |
MIRRE75 |
har du 2,0 så skaffa 2,3 kolvar bara.. du får lägre komp med dom Mirre |
| Svarva kolvarna funkar ju utmärkt. | |
| Det sitter en M30B28 motor i bilen och kolvara ser inte så roliga ut att svarva... Det är en upphöjniing endast på framsidan av kolvarna (Mot kamkedjan), så det kan nog bli lite svårt att svarva ner dom. | |
| Ingen som har testat koppar respektive dubbla packningar för att sänka kompressionen? | |
Grusse |
Låter som att kolvarna ser ut som på M20 2,5l. Dom är det inga som helst problem att svarva, förstår inte vad som ska vara problem? |
| M20 2,5 är alldeles platta i min -87a. Det lär ju inte vara såna han har om det är en M30... | |
Grusse |
Mina M20 2,5 kolvar var då inte platta, och inte polarns heller. årsmod.-87 & -88. Båda såg likadana ut, med förhöjnaden. Vet inte vad du då har för kolvar? |
Grusse |
Alltså förhöjnaden ligger ute efter kanten. |
|
Grusse: Svensksålda bilar ? Jag har ju en 325ik -87 som e svensksåld. Hoppas jag har 8.8 i komp. Ni har kanske högre komp eller nåt ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.