|
|
|
|---|---|
jeppe_L |
elelr e det innbyggt i slutsteget...eller hur funkar det? vill gärna ha det hela förklarat |
|
Det är inbyggt på nästan alla slutsteg. Kolla i specifikationen till slutsteget. På nästan alla står det "ställbart delningsfilter" eller liknande. ..::Robban::.. |
|
|
Du måste ha någon form av delningsfilter till baslådan, annars kommer det att låta väldigt konstigt. Antingen genom att köpa ett slutsteg med inbyggt delningsfilter, eller ett separat delningsfilter. Om du inte använder delningsfilter, kommer basen att behöva spela hela registret, vilket den inte är avsedd för, och resultatet kommer inte att bli bra. Fredrik M - Z3 2.8 |
|
jeppe_L |
okej.,....i beskrivningen till mitt slutsteg, står det: har inbyggt aktivt delningsfilter som kan användas som lågpass och högpass....behöver jag ha nåt delningsfilter då? |
|
Nej då finns det inbyggt i ditt steg. Kolla bara hur det ska ställas in. Lågpass är det du är ute efter. fyrhjulsdrift är roligast! |
|
jeppe_L |
okej.det var bra....det e lätt att se hur det ska ställas in...knapparna e tydliga.... jag tackar för hjälpen.---- |
|
Du bör också ha ett subsonic-filter (=högpassfilter)till baslådan på 25-30Hz så den lägsta delen av frekvensbandet skärs bort. Ställ in lågpassfiltret på slutsteget för baslådan på 63-80 Hz och högpassfiltret för framsystemet på 80-120 Hz. Du får lyssna dig fram till rätt delning. |
|
jeppe_L |
var köper jag ett sånt? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.