|
|
|
|---|---|
|
Jag letar med ljus och lykta efter kompressorkit till min M3 3.0. Jag kollade på stylingkompaniets hemsida men det känns som rena rånet med 89.000 även om "montering" ingår. Samma sats kostade runt 75 för 2 månader sen så man undrar vad de fick sin prishöjning ifrån. Finns det fler alternativ i bolton väg... gärna i delar så man kan smäcka dit själv. Ni med erfarenhet får gärna berätta men andra kan titta på. mvh; Christofer | |
|
Vet inget som finns nu, men Schmiedmann ska tydligen utveckla en sats sa de när vi va i Kungsbacka. |
|
|
Har inte ESS något kit? Länk |
|
|
Hej! Sök gärna efter firmor i USA. Mycke billigare och om man ringer och pratar med dom bildar man sig snabbt en uppfattning om hur seriösa dom är och vad för kvalité det är på grejerna. Jag hade tidigare en VW Bora V6 4Motion där jag köpte ett kompressorkit från en firma i USA, kommer inte ihåg namnet men det var enbart till VW där. Kostade 36.000Skr och då ingick allt man behöver, som sagt - bolt on. / J |
|
|
Jag har också letat runt men endast hittat tyska G-Power som har satser till S50 dock kostade det från 90´ och uppåt. Verkar som denna motor behöver ett kompsänk för att det ska bli lite effekt av det. Iofs så bör man ju renovera motorn innan en konvertering och då är det nog en god ide att stoppa i andra kolvar. Tyvärr har dom ju inte samma motor i usa så att det finns där hjälper ju inte oss. / John |
|
AeroX |
I vår kommer det ett kompressor-kit som är bolt on på M3 E36 Håll utkik på Scmiedmann.se |
AeroX |
Schmiedmann.se / SCRAM håller på och bygger kompressor på min M3:a,tror kittet kommer ligga på ca 60.000kr när det är klart. Bilen kan ses i närhet och detalj på Spring Break på Mantorp i Maj,samt att man kan få se den runt banan också:) |
|
Vet du ca effektresultat på kompressorsats fra Schmiedmann? -E36 M3 Compact -A6 2.6q Avant - Vinterbilen www.autobb.no |
|
AeroX |
Hej. Vi siktar på ca 380hk i steg 1.... Bilen är inte färdig än... men i början av Aprilså lägger jag upp lite bromspapper med effektsiffror..:) BMW M3 Supercharged by Schmiedmann.se |
|
Det blir spennende å se resultatet. :) -E36 M3 Compact -A6 2.6q Avant - Vinterbilen www.autobb.no |
|
AeroX |
Ja det tycker jag också..:) BMW M3 Supercharged by Schmiedmann.se |
| Länk | |
|
Kolla Active autowerke i US... Mvh. B "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
stylingkompaniet... dom har ju pysslat med kompressor ganska länge vet jag mvh pezen Länk |
|
|
oj såg att du redan kollat där.... :) mvh pezen Länk |
|
AeroX |
Håll utkik på Schmiedmann.se till våren så ska ni få se på ett mkt bra kompressorkitt..:) BMW M3 Supercharged by Schmiedmann.se |
|
Nu är det snart vår 2010 =) Hur gick det med kompressorbygget i M3:an? ///M. Pedersen |
|
|
Det har inte gått alls. Jag kom i kontakt med folket från Schmiedmann som senare hade en firma i göteborg som skulle göra allt jobb. Jag träffade dem och de skulle hjälpa mig. Nu är det 2010 och de har fortfarande inte hjälpt mig. För 60.000 kr så förväntar jag mig mer serviceminded människor. Och nu innan sommaren så hade jag tänkt sälja min GT för förmån av annan bil. Vad det blir är ännu oklart Christofer |
|
AeroX |
Bilen va klar våren 2009. oöppnad-motor,större spridare,mappning och kompressor gav 391hk på hjulen. |
|
Ok, två olika bud? Klar eller inte klar? Finns det bilder och /eller filmer? Mer info? ///M. Pedersen |
|
AeroX |
Bilen är klar. ska be viktor lägga in bromspapper... och bilder. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.