|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Nu har sommarbilen fått sin vintervila (tidigt men ändå) och jag undrar om det är ngn som har ett bra tips hur man undviker råttor i garaget? Jag vet av tidigare år att när temperaturen sjunker flyttar de in och detta har motverkats av råttfällor men då måste man ju vittja dessa varje dag. Råttgift är nog mindre bra då det kan förekomma småbarn i garaget. Ngn Som har några andra bra tips? | |
| Det finns elektroniska små dosor som alstrar ultraljud som ser till att råttor håller sig borta. Annars får du skaffa katt :) | |
|
Enris under bilen är ett gammalt beprövat knep - vet dock inte hur effektivt det är... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag har dessa elektroniska hjälpmedel både i garaget och på vinden och har sedan dessa sattes upp inte sett några spår av möss eller sork vilket vi haft tidigare. Råttor har vi inte haft besvär av så hur bra det funkar på dessa vet jag inte. ___ //Ulf |
|
|
Något som verkligen funkar är att ringa till Antizimex och fråga om råd. Elektriska dosor i all ära och även enris är något för Adam Savage och Jamie Hyneman att utreda tror jag;) Fällor från Antizimex funkar bättre både i industrin samt i hemmet/garaget. Priset vet jag inget om, men troligen billigare än en kabelstam el liknande. |
|
| Länk | |
|
Några fler opartiska röster förutom Programmers ang. elektroniska skadedjursskrämmare: Länk Min uppfattning om Anticimex är att de inte är opartiska och hittar ibland på dyra lösningar på små problem. Men det är ju en personlig uppfattning. |
|
|
En sån här har vi i sommarhuset, fungerar bra! Länk __________ |
|
|
Hej! Med förhöjt däckstryck(+0,5bar) så slipper du ståsulor på däcken. En råttfälla med en bit prima kvalitetsost(indrönkt i lite olja samt rejält med råttgift, nyttja gummihandskar vid applicerande samt utplackerandet) på insidan utav varje fälg så behöver du bara kontrollera skicket någongång emellanåt. Råttorna ingår i kretsloppet och det tillverkas nya utav flitiga släktingar. Mvh Asken |
|
|
Jag har enris runt bilen samt att jag har ett gäng råttfällor med samt råttgift.Har ej haft några råttor i bilen under höst/vintern. Bild på vinterdvala. Länk |
|
|
Vi frågade Anticimex förra hösten och fick då svaret att vi skulle ladda en vanlig musfälla med "Snickers". Det gjorde alltid de. Det funkade mycket bättre än ost. "BMW six appeal" |
|
|
Företagen som tillverkar musskrämmor (ultraljud) hävdar att man ska hålla all potentiell föda, eller sådant som luktar mat borta från det utrymme man vill skydda. Min erfarenhet är (tyvärr) att råttfällor är skräp, mössen lyckas så gott som jämt äta ur dem utan att de slår igen. En kompis brukar limma fast mandlar med limpistol med gott resultat. Kolla gärna denna länk och läs mitt uppeldade inlägg (och de andras med för den delen) för att förstå hur finurliga de små liven kan vara. vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
|
Ja åså länken förståss: Länk /F |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.