AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.235

Dörr i baklås.

Visa användare
586
wdac
325i -05
Bil en e34 från

Nu är de så att höger bakdörr har gått i baklås den går ej att öppna å den varken låser/låser upp (central lås) när man drar upp låspiggen så går den ner igen direkt och de går inte å öppna med varken handtaget på utsidan eller in sidan.

så de lutar åt att riva insidan av dörren. kan man göra det utan att sabba innerdörren?
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Har du kollat mektipset?
Länk
Visa användare
586
wdac
325i -05
tackar å bockar :)
Visa användare
586
wdac
325i -05
har vart ute å grejjat dörrsidan är av efter mycket om å men....

men nu till låset. jo jag har läst hela beskrivningen men vill fråga en sak iaf.
Varför kan man inte öppna dörren genom att öppna med lås pinnen å dra i handtaget? är hela låsmekanismen eldriven? borde inte någon del ha en mekanisk funktion tek som att öppna innefrån eller dra i pinnen?

kan mer ha pajjat än bara motorn? imorrn ska jag forsätta att skruva ur låsmekanismen.
Visa användare
298
Ljungblom
518i -90 M40B18
520i -89 M20B20
På mina E34:or så har motorerna varit problemet vid c-lås-strul, nu har jag visserligen inte samma låsmotorer som dina då de bytte -91.

På den ena så hade jag turen att motorn fastnade i "öppet läge", men på 520:n så hade motorn rostat ihop i låst läge, detta gör att hela mekanismen låses fast och de sätter sig ordentligt. Låsknappen, inre handtaget och motorn sitter mekaniskt förbundet med varandra, vet inte riktigt hur yttre handtaget är förbundet med låsmekanismen.

Visa användare
586
wdac
325i -05
tackar för info Ljungdblom :)
Visa användare
586
wdac
325i -05
jag måste vara dum i huvet, hur fan får jag upp dörrfan? c-låset sitter ju med 2st torx skruvar å den ena kommer man bara åt när dörren är öppen!?
Visa användare
586
wdac
325i -05
bumpar tråden.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.