|
|
|
|---|---|
|
Skulle behöva byta instrumenthuset/kombiinstrumentet i min E38-95, pga pixelfel och milesmätare ytterst(englandsimport ;-). Är det bara till att byta rakt över, eller måste det kodas om med nån form av startspärr, som på t.e.x Audi? | |
alain |
Varför ska du byta när det går att göra det själv? Gå på gör det själv, öppna mekartips, skriv in E38, sök. första raden har du fixa pixelfel. oppna och läss. Lycka till! MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
alain |
OJ!! Jag ser nu att du söker för instrumenthuset och svarade lite fel. sorry! Det finns folk som skicka hela huset till Tyskland för pixelfel och det fungerar bra, har du kolla upp det? Lycka till. MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
Din har nästan helt säkert den äldre mätarhustypen med "ryggsäck" (kodplugg) som sitter iskjuten bakpå instrumenthuset ansluten med en flatkabel. Är så fallet är det bara att jaga rätt på en mätare med km/h som också har "ryggsäck" och byta raktöver. Dvs, behåll "ryggsäcken", men byt mätarhuset. Klart! Som bonus bibehålls alla bil-unika inställningar som mäterställning, etc, utan att någon dyr programmering behövs. --- Bilblogg: Länk |
|
|
E det helt säkert balmgren? Jag har också den typen av instrumenthus som jag behöver byta ut. Så om jag hittar ett likadant behöver jag bara flytta över den sk ryggsäcken till den nya utan att koda om? Mvh Jojje |
|
|
@Jojje81 - Helt säker. Det stämmer, det är bara att flytta "ryggsäcken". Jag har själv tre stycken instrumenthus med varierande mänger pixelfel i garaget och jag byter regelbundet för att minimera pixelfelen. Jag har dessutom provat att använda "ryggsäcken" från de andra husen och helt plötsligt är min E38 en E39 med helt annan mätarställing, etc. --- Bilblogg: Länk |
|
|
vänta nu... har e38 och e39 likadana instrumenthus? Om du har flera i garaget så kanske du vill sälja iväg ett :) Mvh Jojje |
|
|
Om jag minns rätt nu så är väl inte ett komplett nytt instrumenthus så jäkla dyrt på BMW? Det är bytt på min -99 740iL och det var inte alls så dyrt som jag trodde det skulle vara. 3-4000 har jag för mig. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Jorå, E39 High och E38 är samma hus. Ett av mina hus har min bättre hälft petat ner från en hög hylla så det är numera "reservdelar" (kall plast spricker) och de andra har mer eller minsre grava pixelfel samt lite krokiga mätare etc efter misslyckade försök att demontera huset tillräcligt för att kunna göra något åt pixelfelen på riktigt. Dessutom är alla husen graderade i mph snarare än km/h och därmed kanske av begänsad nytta. --- Bilblogg: Länk |
|
|
High? Till vilken årsmodell hade e39 samma mätarhus? Då ökar chanserna att hitta ett nytt begagnat hus till min. Det verkar som jag klantade mig precis som du balmgren i mitt försök att fixa pixelfel förstörde jag hastighetsnålen ist. Läste i en tråd sen att dom sitter limmade! Mvh Jojje |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.