|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Johan: Kunde inte sagt det bättre själv... | |
|
Jag tycker att det är oseriöst att ta upp min tid och komma och titta på bilen för att sedan lägga ett alltför lågt bud. Då är det väl bättre att ha en uppfattning om prisläget innan man träffas? Gärna via mail tycker jag. Sålde bil för en månad sedan och hade två spekulanter som tittade på bilen. Annonspris 136000 kr. Spekulant 1 ringde och kom och provade bilen med sin fru. Jag hade då tvättat bilen in och utvändigt inför mötet, lagt ned ca 2 timmar på det. Dagen efter skickade han ett sms bud på 110000 kr. Nej tack! Spekulant 2 mailade och bad mig fundera på mitt lägsta pris... Jag sa 130000 kr. Till helgen kom han och provade bilen och bestämde sig för att köpa den för 130000 kr. Effektivt och utan tjafs. |
|
|
Det finns mkt skit där ute som tror att de kan få en fin bil för peanuts. Det är knappt jag vill sälja en bil, bara vetskapen hur vissa handhar ens bil när de provkör gör att jag hellre ställer den gamla på sommarstället (och då menar jag inga skrotbilar). Det är väl av denna anledning som folk lämnar in sina bilar till inbyte för, just det peanuts... Stå upp och försvara din egendom! Jag håller med Lövgren att prutning hör till bilaffärer. Bara man motiverar det mkt väl och är snabb med betalningen. |
|
|
Någon som sålt sin bil utomlands? Vill komma en kille från Finland och handla.. Är det krångligt? |
|
|
Svaret får ni på torsdag. Då ska bilen säljas. Känner mig inte som en lycksökare att sätta ut bilen för 93´. |
|
|
turbo4ever, varför ska man motivera sin prutning? Jag bjuder det jag vill helt enkelt. Andra ska inte ha en åsikt om hur jag eventuellt motiverar det, oftast vill jag helt enkelt ha bilen billigare. Att kunna betala däremot håller jag med om är en självklarhet |
|
| Inte behöver man motivera prut på nåt sätt, det räcker bra med att konstatera att man inte vill betala mer än X antal kronor för bilen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.