|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Frugans bil ska säljas. ge mig en prisbild Info: 320 touring DA -02, Svart . SVENSKSÅLD ! 15.300mil Inte en aning om vilka paket det är. Nybes (rent papper) Nya däck (sommar och vinter) 16" alu bägge Nyservad Taklucka Dragkrock (avtagbar) Sportstolar Delskinn (svart) regnsensor Xenon Hifi ac, elhissar mm...(det vanliga) Allmänt bra skick.. (inga stora grejer, men Nyskick kan man ju inte säga) | |
| Det ser ut som om ett pris under 99.000 kr är att föredra om man kikar på blocket idag. 99-130K ligger dom på och det är då -02 till -05. Försök komma fram till vilka paket och exakt utrustning den har till annonsen. Glöm inte bra bilder på en ren bil. Både inne och ute. | |
|
Nu ligger annonsen ute. ... Länk |
|
|
Generellt bra annons. Men jag skulle plocka bort sista bilden, ser ut som bilen blåryker en hel del ;) Mvh/ Niclas |
|
|
Ja, det ångade rejält ur den just då. Kall motor, fuktigt ute... Men blåryker, absolut inte. :) |
|
|
Verkar fin! Busigt att köra LB-reg och ändå sätet kvar ;) Statistiskerna på KVD värderar LB-regade bilar 7k lägre, vad beror det på?, är det dyrt att regga tillbaka? |
|
|
Förklaring: med det menar jag alltså INTE att bilen icke är värd begärt pris! bara en reflektion. |
|
|
Jaha, det är några som har hört av sig. Inte illa, trodde ett tag att bilen skulle vara svårsåld ett tag. Igår va det en som ville betala 75´. Han har inte ens tittat på bilen och bara fått info på mail, och budet kom på mail... Visst jag prutar på priset, men 75´ va änna i underkant minst sagt. Följetången går vidare.... |
|
|
Du kommer att få ett gäng sådana bud, det är bara att vänta ut något som känns rimligt. Räkna inte med att någon ska betala utsatt pris bara, det ligger i bilmarknaden att man "ska" pruta, oavsett hur bra priset är. //Lövet |
|
|
Leffe6: Ett tips är att sänka priset efter ett tag så att du får den där lilla röda "rea"-pilen och du hamnar "överst" på listan igen. Mvh |
|
|
Varför måste alla människor pruta på mail ?? Jag har den ute för 93´ nu och har bud på 75.000 spänn. Kunde lika gärna skippat köpa nya däck, gett f-n i och besikta. Inte bytt länkarm och definitivt inte tvättat den och slängt iväg den för 75´ Sålt vinterdäcken breve och låtit nån tro att dom gjort en kanonaffär för 75´. Jag säljer tyvärr inga bilar i dåligt skick.. ( varför e dom alltid bäst när man ska sälja? ) Va tvungen att skriva av mig. Se länken i tidigare inlägg Rätta mig och jag har fel, men 75´ för bilen måste vara ett klipp. Även om däcken inte e nya och bilen ska in på besiktning |
|
|
75.000 prutat och klart för en bil som är ute för 93' skulle jag inte klassa som skambud. Avfärda dem inte utan skriv som motbud att du får den för 85'. Ofta vill de få bara igång en diskussion och startar hårt. //Lövet |
|
|
Det där med att slänga iväg ett skambud på mail ger jag inte mycket för... Skulle bilen vara en riktig "skitbil" så skulle sannolikt inte budgivaren vara beredd att betala det han bjudit iaf... Hur fan orkar folk att sitta och maila skambud hela dagarna? |
|
|
Därför att det går otroligt mycket fortare än att ringa runt till folk. Inleder alltid med mailkontakt i de fall jag är ute efter bil på blocket. Svarar inte säljaren är hans bil diskvalificerad. (Jag brukar bjuda ett pris som är rimligt, inte ett som gör bilen till ett fynd för köparen) //Lövet |
|
|
Förtydligar parentesmeningen. Det pris som jag bjuder brukar vara rimligt men oftast ligger det väsentligt under det som säljaren begär. Dock är det sällan så lågt att säljaren har skäl att tycka att budet är oseriöst. //Lövet |
|
|
Jag vet inte hur ni resonerar när ni sätter pris på era bilar inför försäljning, men jag för min del hade def sett ett bud 18k under utsatt pris som ett skambud. Folk som bjuder det, tror de att man bara höftar en siffra när man lägger ut annonsen? Eller är många saliga lyckosökare som tror de ska göra årets klipp i finanskrisen för att de sitter på 2-3 nromala månadslöner i kontanter? ok, en bil för 2-300k, det är en annan sak, där kan man vänta sig lite friare diskussioner. |
|
|
Lövet: Jag menar naturligtvis "folk" som mailar på en bil för säg 100´ Hej! Du får 45000 MVH Utan att fråga något mer. Du kanske är en av dem? |
|
|
Nej det är jag inte. Under 50% av utgångspris är naturligtvis inget som är seriöst. HFR: Väldigt många på blocket annonserar bilar till rena skämtpriserna. De verkar ta fasta på att "den siste idioten är inte född än" när de sätter sina priser. Om du då mailar ett pris som är vettigt, men säljaren nekar, vem är det som är oseriös då egentligen? //Lövet |
|
| Jag håller med om att många säljare svävar i det blå. Men när jag skall köpa så spetsar jag naturligtvis in mig på en bil som verkar bra och prisvärd, de andra skiter jag i... Är man inte intresserad av att betala 85-90% av vad säljaren begär så väntar man isf till säljaren ev. sänker priset... | |
|
Lövet> Sant. Finns en del säljare som försöker rejält. det handlar i så fall också om en viss bil står sig bra i prisjämförelse mot liknande objekt ute, då kanske det är lite naivt att som köpare tro att säljaren gladeligen prutar 20k till per mail.. Klart om det är en säljare som behöver snabba pengar kan det kanske funka :) |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Jag tar aldrig mailbud på allvar, för av egen erfarenhet så är det YTTERST få som är beredda att stå för sitt mailbud. Jag har faktiskt accepterat något mailbud som legat rimligt nära, men då ska mailbudaren antingen sänka budet ytterligare eller så hör man inte ett pip igen.... Jag måste tyvärr säga emot många här i tråden, seriösa köpare RINGER. Skulle tippa att 5-10 % av mina bilförsäljningar (och det är många...) har inletts med en mailkonversation. Observera att jag fortfarande ÄNDÅ svarar på alla mail, och skickar bilder till alla bildsamlare, och svarar på alla idiotfrågor man får av dem som inte ens läst annonsen. Men det spelar ingen roll, efter 2-3 mailvändor så försvinner mailköparen utan ett pip. Så tyvärr, 75 lappar är nog inte heller ett bud som du kan räkna med.... Mvh Johan |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.