|
|
|
|---|---|
|
Hej BMWvänner! Som nybliven BMWägare (hämtar min första BMW idag), så undrar jag följande: Har idag tygklädsel på vanliga manuella stolar på min 318 E46 touring-04:a). Har hittat elinställbara stolar i skinn till ett vettigt pris, som jag är sugen på att byta till. Är det någon av er som vet vad som krävs för att "konvertera" till elstolar? Är ledningar och lullull fördraget? Vore JÄTTETACKSAM för ett svar från en vänlig själ! MVH/Peterr | |
|
Ledningar är tyvärr inte fördraget. Det är tyvärr inte världens billigaste operation att få till det där. Du kommer behöva kabelmatta men också styrenheter. Mvh/ Niclas |
|
|
Hej Niclas! Tusen tack för ditt svar, det uppskattar jag! Utefter ditt svar så förstod jag att det är en kostsam historia! Jag har dock haft extremt tur och hittat en komplett skinninredning med sportstolar, utan el samt med fönstervevar bak. (Jag har vevar på min). Priset är dessutom riktigt bra!:) -Ibland har man medvind;) Som sagt, jag uppskattar att du delade med dig av din kunskap! Bästa hälsningar/ Peter |
|
|
Är det mycket svårare o dyrare än vad de är att konvertera en e36 då? Jag bytte nämligen från vanliga skinnstolar utan el till m3 stolar med elstyrning o de var i princip bara till att ge stolarna 12v. Men de är kanske mycket svårare på e46, inte en aning. Skulle dock kunna tänka mig en sån konvertering på min nuvarande e46 med bara skinn. |
|
|
Hej Magnus, Jag har funderat i de termerna också.... Knivigt det där, men det skulle inte förvåna mig om det ramlar på andra grejer också. Nu hade jag ju en himla tur som hittade mekaniska stolar, men det vore intressant att veta. Har du föresten någon koll på vad det är för storlek på nyckeln man ska ha vid urmontering av stolar? Eftersom jag hämtade bilen igår har jag inte hunnit kolla, men jag tyckte mig se att det var torx iallafall. Ha det gott! |
|
| Det som kan finnas (man får fråga BMW) är efter montering kablage till div efter monteringar. Monterade ett org larm i min 330 -01 då földe det med ett sådant. Skulle även montera nav i min E39 jag hadde, då kunde man även då köpa ett kablage. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.