|
|
|
|---|---|
|
min låda till 530'n växlar alltid så fort den kan upp till högsta växeln, mjukt och bekvämt, men undrar bara om detta är normalt? Den ligger i princip alltid på översta växeln redan i 50 km/h, ska det vara så? märkte att det inte var så på en 520 från 97, där växlade den till översta växeln först vid 90km/h. /arre | |
| Har inte kört någon 530 aut, men jag skillnaden i vridmoment mellan en 520 och 530 är ju ganska stor. Det skiljer en hel del på slutväxelns utväxling på manuella 520 och 530. Skulle tro att det är helt i sin ordning, men du får väl avvakta svar från någon som har bättre erfarenhet. | |
|
Om du kör i manuel läge så kan du redan köra på 5 i 40km/h. Min gör detta med. Det är ju bara bra eller? Den drar ju mindre bränsle då. MvH Bmw 4-ever Saknar v8 ljudet |
|
|
Ja, det är helt normalt att 5an går kring 50-60 när man är lätt på gasen på både 530 -01 och 520 -97. 520i hade däremot en 5HP18 låda med på/av lockup som kopplas in vid 90. Det var inkopplingen av denna du kände i 90 på 520in och inte en växling. 530in har 5HP19 låda med slirkopplande lockup som slirar sig in och ur så att det inte blir något ryck. molle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.