|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Hoppas någon i detta avlånga land kan hjälpa mig. Jo, det är så att när jag kör med bilen och jag ska gasa på, så tappar motorn ork och den hackar sig fram. Kan det vara något elektroniskt eller att det är smuts i spridarna. Det går att köra men det är irriterande. Någon som har en idé om vad det kan vara. | |
|
Kolla upp luftmängdmätaren. Get in and sit down, shut up and hold on! ///M Power |
|
|
hey! så där beter sej min bil när den e kall... men i höstas håll dne på så även när dne va varm... åså för nån vecka sen la den av helt.. då trodde ja de va bränslepumpen... men de va nåt annat... "nån grej som hade lossnat som sitter ovanpå motor" :) ska kolla upp mer exakt va fan de va... /Jonas |
|
|
Hej på Er! Vad är det jag skall kolla på luftmängdmätaren. Kan jag göra det själv? Kan du ev. skriva ner vad det var som lossnat från din bil Jonas. |
|
|
hey igen! ja ska rulla in på verkstan i nästa vecka... då ska ja kolla va de va för nåt... va så stressad sist att ja inte riktigt lyssnade... va bara glad att de inet va bränslepumpen... hör av mej när ja vet! /Jonas |
|
Grusse |
Kolla slangarna till tomgångsmotorn, samt vevhusventilationen. Kolla efter sprickor eller om någon slang hoppat av. oo=00=oo |
|
Vart sitter tomgångsmotorn ungefär?? |
|
Grusse |
sitter under insuget oo=00=oo |
|
Till Jonas!! Om du läser detta kan du väl skriva ner vad det var som strulade med din pärla.. |
|
|
Hej! jag tycker det låter som att någon av bensinpumparna är kass! prova även att byta bränslefilter! /Fredrik Larsson BMWCS<syd> #4131 |
|
|
hej.... jag glömde bort de där helt och hållet... ska föröska kolla de i nästa vecka om ja hinner... MKT upptagen... ursäkta att ja inte håller va ja lovar... /Jonas |
|
|
Jag kan säga det att jag har ett liknande problem med min. MYCKET frustrerande. Bilen går bra, men ibland bara på högre varv, ibland inte alls... stannar ibland. Jag har minsann bytt min bränslepump o filter, provat nu med spridarrengöring. Har det i tanken nu, får se om det ger resultat. Men än är felet kvar. Det intressanta var, att efter jag bytt pumpen så gick bilen perfekt i en vecka... sen kom felet tillbaks... |
|
|
Hej Jonas! Om du har kollat upp vad det var för fel på din M3:a, så kan du förhoppningsvis skriva ner vad det var för fel. Kanske någon annan har tips på vad det kan vara!! |
|
|
Hej! på min bil hade det bara blivit glapp i nån sladd till insprutningen... aså de kom inte fram nån ström... men då va ju min bil helt död... ja får nog rekomendera Bäckby bilservice eller Aros auto i västerås... bäckby bilservice har hand om min kärra... väldigt trevliga och intresserade mekaniker där. lycka till! |
|
Grusse |
(Kentsamuel) Kolla databoxen, det låter nästan som en lödning som släppt. oo=00=oo |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.