AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.120

Montera coilovers 325 e36, hur gå tillväga?

Visa användare
25
Fredrik325
BMW 325i Coupé -95
Vet inte om jag skulle lagt denna tråden i "Trimning" kanske, i så fall kan moderator vara snäll och flytta.

Hejsan!
Har tänkte sätta på coilovers på min bil nu i vinter bland annat.
Men jag har ingen jättevana av att meka med bilar direkt på det sättet (att byta ut till något som inte är orginal så att säga) har bytt spindelleder och lite sånna "servicejobb" tidigare.
Det jag undrar är hur jag skall gå tillväga? har börjat med att ta bort fälgar,bromsok och bromsskivor. men nu är det lite stopp och behöver lite hjälp.
Någon som är kunnig på detta som kan berätta hur jag ska göra nu?

tacksam för snabba svar.

mvh:Fredrik

Diffe
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Varken bromsok eller skivor behöver du lossa.
Om vi pratar fram så lossar du dom skruvar som håller fjäderbenet nere bakom bromsskivan (3st) när du gör det så åker hela upphängningen ner...sen lossar du muttrarna i fjäderbenshuset ifrån motorrummet,sen lyfter du bara ut hela fjäderbenet med fjäder å allt.
Ha en garagedomkraft till hands som du kan sätta under bromsskivan,annars kommer den hänga löst i bromsslangen.

Bak så lossar du ju bara på skruven till stötdämparen,då kommer det hänga fritt där,men det är ganska trångt så det kommer behöva bendas lite för att få ut fjädern.
Alt är om du får tag på några små fjäderspännare,för ett par normalstora får inte plats.
Visa användare
25
Fredrik325
BMW 325i Coupé -95
Tackar så mycket för en bra och snabb förklaring!

Mvh

Diffe
Visa användare
25
Fredrik325
BMW 325i Coupé -95
Kan även passa på att fråga om bak sen, hur gör man där då med fjädrarna sen? för dom måste väl sitta kvar eller är jag helt ute och seglar nu?

Diffe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.