AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.061

Sänka 320 med M-paket

Mr
2
Mr_Almer
320I Touring -04
Hej.

Är det någon som har tips på en sänksats som jag kan montera på min BMW 320 med M-sport paket.
Vill alltså sänka bilen ytterligare.
Man vill ju inte köpa en sats och så sänker den inget mer än orginal M-sport.

För mig duger det med en fjädersats för att få ner bilen lägre.

Så någon som har tips på en sats och hur mycket den sänker.

Jo
292
JohanD75
G31 520d M-Sport Touring Xdrive 2019
Hej.

Har sänkt min 320 med en fjädersats från Lesjöfors Fjäder, sänker 40 mm fram och bak. Blir ca 20-25 mm lägre än med orginal M-sport.

Om du gillar sk "kilsänkning" dvs sänka mer fram än bak, finns t.ex H&R som har satser som sänker t.ex 35 mm fram och 20 mm. Detta gör man för att få hjulen ligga lika i hjulhusen fram och bak, dvs "glipan" mellan däckets överkant och skärmkant ska vara så lika som möjligt fram/bak.

Själv gillar jag lika mycket sänkning fram och bak, har svårt för "kilsänkning" eftersom jag tycker bilen "lutar framåt" och ser hög ut i baken/tung i fronten. Många föredrar dock kilsänkning, men smaken är delad!

Lycka till!
Mr
2
Mr_Almer
320I Touring -04
Tack för tipset!.
Då får vi se om och när jag jag beställer någon sats.

lo
195
loefvenhamn
535dA M-Sport Touring -17
535dA M-Sport Touring -11
Här är en kilägare, dvs. sänkte min 330 nyligen med just HR´s fjädersats 35/20, enbart för den anmärkning Johan påtalade, att glipan i hjulhusen skall vara densamma fram som bak. Resultatet blev önskvärt och känner inte av några konstigheter i vardagskörningen, annat än att redan vid denna sänkning tar underedet i vid vissa vägbulor och utfarter, som t.ex utfarten vid Heron Citys parkeringsgarage.

Lycka till i valet.

/guess

:-]
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.