|
|
|
|---|---|
|
Hej. Är det någon som har tips på en sänksats som jag kan montera på min BMW 320 med M-sport paket. Vill alltså sänka bilen ytterligare. Man vill ju inte köpa en sats och så sänker den inget mer än orginal M-sport. För mig duger det med en fjädersats för att få ner bilen lägre. Så någon som har tips på en sats och hur mycket den sänker. | |
|
Hej. Har sänkt min 320 med en fjädersats från Lesjöfors Fjäder, sänker 40 mm fram och bak. Blir ca 20-25 mm lägre än med orginal M-sport. Om du gillar sk "kilsänkning" dvs sänka mer fram än bak, finns t.ex H&R som har satser som sänker t.ex 35 mm fram och 20 mm. Detta gör man för att få hjulen ligga lika i hjulhusen fram och bak, dvs "glipan" mellan däckets överkant och skärmkant ska vara så lika som möjligt fram/bak. Själv gillar jag lika mycket sänkning fram och bak, har svårt för "kilsänkning" eftersom jag tycker bilen "lutar framåt" och ser hög ut i baken/tung i fronten. Många föredrar dock kilsänkning, men smaken är delad! Lycka till! |
|
|
Tack för tipset!. Då får vi se om och när jag jag beställer någon sats. |
|
|
Här är en kilägare, dvs. sänkte min 330 nyligen med just HR´s fjädersats 35/20, enbart för den anmärkning Johan påtalade, att glipan i hjulhusen skall vara densamma fram som bak. Resultatet blev önskvärt och känner inte av några konstigheter i vardagskörningen, annat än att redan vid denna sänkning tar underedet i vid vissa vägbulor och utfarter, som t.ex utfarten vid Heron Citys parkeringsgarage. Lycka till i valet. /guess :-] |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.