|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har någon av er erfarenhet av att sätta in 100W H1 lampor i hel eller halvljuset. Klarar reflektorerna värmen ?, blir det någon verklig förbättring i ljusbilden. peth | |
|
Jag hade 100w i helljuset på min 535:a -91 Funkade mycket bra, utan tendens till överhettning. E32:an har ju väldigt lika ljusinsatser så det borde gå bra. Tänk bara på att byta till fetare säkringar så det inte blir svart när du är ute och åker. (E38:an har plastglas innanför täckglasen så där ska man nog tänka sig för...). |
|
|
Tänk på att elledningar och relä inte är dimensionerade för dessa lampor. Det är mer än en som har fått reparera sönderbrunna ledningar och relän. Mvh |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Johan har helt rätt, repat åtskilliga elsystem där kablar socklar relän smält ihop efter ett tag (inte Billigt)De flesta bilar elsystem till hel o halvljus är osäkrade!!!. MVH Hasso |
|
Inte bara väldigt lika utan samma... Jag avråder! Jeppe |
|
|
Alla risker är relativa. 535:an har nu gått 5 år med 100w fortfarande utan problem och med "kalla" kablar. Men visst, teoretiskt är det o-bra. |
|
|
100 watt betyder att man kan skjuta på reflektorbyte. Har man tur håller det länge. På 7 serien blir det dock flera lampvarningar med 100 watt. (Standlicht/rucklicht usw....) Aldrig mer en rostig Volvo ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
