AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
572

H1lampa 100W i 740 reflektorer

pe
8
peth
740IA 1993
Hej.
Har någon av er erfarenhet av att sätta in 100W H1 lampor i hel eller halvljuset. Klarar reflektorerna värmen ?, blir det någon verklig förbättring i ljusbilden.

peth
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Jag hade 100w i helljuset på min 535:a -91
Funkade mycket bra, utan tendens till överhettning.
E32:an har ju väldigt lika ljusinsatser så det borde gå bra. Tänk bara på att byta till fetare säkringar så det inte blir svart när du är ute och åker.
(E38:an har plastglas innanför täckglasen så där ska man nog tänka sig för...).
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Tänk på att elledningar och relä inte är dimensionerade för dessa lampor. Det är mer än en som har fått reparera sönderbrunna ledningar och relän.

Mvh
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Johan har helt rätt, repat åtskilliga elsystem där
kablar socklar relän smält ihop efter ett tag (inte Billigt)De flesta bilar elsystem till hel o halvljus är osäkrade!!!.

MVH
Hasso
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Inte bara väldigt lika utan samma... Jag avråder!

Jeppe
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Alla risker är relativa. 535:an har nu gått 5 år med 100w fortfarande utan problem och med "kalla" kablar. Men visst, teoretiskt är det o-bra.
ho
432
hombre
750iA 1991
100 watt betyder att man kan skjuta på reflektorbyte. Har man tur håller det länge. På 7 serien blir det dock flera lampvarningar med 100 watt. (Standlicht/rucklicht usw....)

Aldrig mer en rostig Volvo !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.