AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
700

Radiomottagning försvann under färd 320 -97

Ma
280
Magnus Karlsson
525dA Touring -11 M-sport
Hej

Detta problemet gäller farsgubbens bmw 320 sedan från 97.
Han körde med den igår och rätt som de var hade han jättedålig mottagning vid färd. Men när han stannar o lyssnar så är den bra igen.
Jag tycker det låter lite som att förstärkare har pajat men är inte helt säker.
Vad tror ni? Sitter den bakom C-stolpen eller?
Sen undrar jag vad de är för nån vit sladd som sitter bakom stereon som jag sett folk pratar om, är inte den inkopplad? Vet inte hur den är på farsans men tänkte bara kolla.
Ph
148
Phastey
520Xd Touring -16
Hade liknande bekymmer, då var det stärkaren som var trasig. Köpte en bättre beg på en skrot för 50:-.

Den sitter bakom vänstra C-stolpens klädsel. (Bara att bända loss försiktigt i ovankant)

Den vita sladden är till strömmen till förstärkaren. Skall matas från "remote" på stereon. I min var den kopplad via ISO-adaptern men jag har hört om såna som har adapter utan denna kabel kopplad.
Ma
280
Magnus Karlsson
525dA Touring -11 M-sport
Ok, då stämde min teori kanske lite iaf då.
Sitter det likadana antennförstärkare på alla e36:or?
Kan jag leta efter begagnade utan att veta nummer på hans som passar?

Tack för svar!
Ph
148
Phastey
520Xd Touring -16
Jag har själv försökt nysta i huruvida det sitter samma antennförstärkare på alla e36or men inte fått något svar. Jag har en -98 och tog förstärkaren från en -97a. Den var i svart plast. Finns äldre varianter i metall också. Det enklaste är nog att bara se vilket utseende det är på den befintliga och sen leta demonteringsobjekt från ungefär samma år.

En ren gissning är att alla stärkare är samma på sedanen från faceliften och uppåt. Typ -96 och framåt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.