AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
767

Hjälp med stolinställningar bmw 320 touring E46

bm
6
bmwfahrer525
320 touring -02
Hej.
Har en 320 touring e46 med sportstolar halvskinn.
Är det någon mer än jag som upplever att det inte går att sänka ner stolen tillräckligt?
Själv är jag 182 i strumplästen och får ha stolen i det bakersta läget eller möjligtvis det nästsista,när man sitter i stolen utan absurdvinkel (normal) på ryggstödet så har jag runt 10cm från huvudet upp till taket.
Det mest störande är att det känns som att backspegeln skymmer oerhört av sikten för högerögat och det mesta på högersidan om bilen.

Finns det möjlighet att få till en ytterligare sänkning på stolen med 5 cm vore det guld.
Någon som vet något om detta?
Eller är det bara att låta frun köra i fortsättningen :S
Jag tycker det låter jättemycket med 10cm om du är 182cm. Jag är 185cm och jag har bara ett par centimeter kvar upp till taket med stolen i nedersta läget. Dock har jag taklucka och sitter nog ganska upprätt. Dessutom har jag en bit kvar till bakersta läget på längdjusteringen.

Att backspegeln skymmer kan jag hålla med om, men om man skulle lösa det genom att sänka stolen i mitt fall så skulle man behöva sänka så mycket att rumpan stack ut genom golvet tror jag. :-)

Jag har inga idéer om hur man sänker mer än konstruktionen tillåter tyvärr.
my
85
myr81
330dA -01
upplever samma sak bmwfahrer525. mäter själv över 190 i strumplesten. hade varit kanon man man kunnat sänka stolen en bit till..
Ni är för långa grabbar, själv når jag knappt att trycka ner kopplingen helt med stolen längst fram ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.