|
|
|
|---|---|
|
Jag håller på att skrota rostig 730 automat med V8 motor. Motorn är renoverad med ny kedja och lådan växlar perfekt, så jag tycker att det är värt några timmar för att rädda drivpaketet. Vad är enklast; att ta lådan först underifrån och sedan lyfta motorn? att lyfta hela paketet tillsammans? att släppa ner allt, om det överhuvud taget går? Gruvar mig lite för allt söl med oljan från automatlådan. Någon som provat olika metoder? A A | |
| Ta låda och turbin först sen motor. blir ett par timmar i garaget för dig. | |
|
Jag kanske kan komma och skruva loss lite delar också? Kan ju finnas lite som är av intresse för mig om du tänker sälja delar.. /Mats J |
|
|
Om hela fronten med kylare etc är borta så borde det väl gå att ta hela paketet? __________ |
|
|
Hej Weeeman! ja det var lite så jag tänkte. Det borde vara enklast. Är det någon som provat? A A |
|
DA 245 318d Touring -10
X3 3.0i-04 523iT-00 850ia-91 850ia-90 320icab-91 2002turbo-74 M2-75 2002tii-73 2000touring-72 2002-75 2st 2002-69 |
Varför skulle det bli söligt? Den enda öppningen blir där kylrören sitter och det går ju att plugga. Mvh Daniel |
|
Jag skulle undersöka om man kan kapa fronten och dra ut hela klumpen framåt om du inte har möjlighet att 'släppa ner' motorn och sedan lyfta bort bilen. Det brukar oftast vara enklast att ta i och ur motorer underifrån på 'moderna' bilar. //Magnus |
|
|
Ja det är precis det jag undrar. Om man lossar hela framvagnen och växellådsbalken borde karossen gå att lyfta. Har någon försökt? Hur gör BMW? A A |
|
|
När jag i våras transplanterade ett fungerande hjärta i min automobil satt jag en domkraft under växellådan, lossade motorfästen och skruvade loss lådan (endast från motorn) och applicerade motorlyft, drog motorn ca 10cm framåt så var det löst, det går ju även att låta lådan sitta kvar på motorn eller ta den neråt efteråt. Låter extremt komplicerat att ta hela paketet neråt. The way we see the problem is the problem. |
|
|
Kan nog vara värt jobbet om bilen är fin och du gillar den. Har en bekant som har en 3.5a liggande som lär vara i bra skick med aut låda. Tror inte den gått så långt. Motorbytet skedde till en sk M635i motor på 286hp och manuell låda. Motor o låda finns i Nyköpingstrakten. Själv är jag mkt nöjd med min 735iaL. Enda skönhetsfläcken är att att jag tycker första farten på torkarna går lite för fort. Beamish |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.