|
|
|
|---|---|
|
Min e34 av 95-årsmodell en 525:a för övrigt, håller på att varna för följande : * dip beam * brakelight * licplatelight Grejen är att inga lampor ÄR trasiga ! Varför detta?? | |
|
Rengör kontaktstycken och lamphållare noga. Glödtråden i lampan kan glappa ett tag innan lampan ger upp helt, motståndet i lampan kan också bli lite högt på äldre dagar, så prova med att byta lampor även om dom lyser. har också haft detta fenomen då har de varit fel i lampan. |
|
|
Ok. ska prova detta, tack så mycket !! |
|
|
pröva att koppla ur nivåregleringen till framlysena, bara dra ur kontakterna. vet inte varför det blir så men det fungerade när min varnade för samma... |
|
|
Ok.....å vart sitter den ? Menar du vid knappen lr i motorutrymmet Mvh Thomas |
|
| de små kontakterna som sitter framme vid lyset. lossa du båda två, på min räckte det med att jag tog bort den högra för att varningarna skulle försvinna. | |
|
Ok då ska jag prova detta !! Tack för tipset !! Mvh Beemerman |
|
|
jolar Menar du att man ska koppla bort nivåregleringen permanent för att bli av med varningarna??? varför inte bara laga felet??? Eller vad menar du ? |
|
|
självklart ska man försöka laga felet, men leta efter ett el-fel kan bli dyrt.om man nu inte är en välutbildad elektriker. jag visste att någon skulle skriva som du.... jag skulle jättegärna vilja veta vad problemet beror på så att jag kan ha min nivåreglering på lysena inkopplade. dom gångerna som jag laster tungt bak i min bil( väldigt få gånger) kopplar jag in på den sida jag har urkopplat och ställer in lysena... |
|
|
A ha ok .. jag menar bara att oftast är de bara fel motstånd i kretsen,så man bör försöka med att göra rent ev byta lampa innan man börjar gömma undan felen. men om de inte hjälper så kan de ju vara fel på glödtrådsvakten och vill man inte pula med de så får man ju naturligtvis dra ut sladden om man vill det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.