|
|
|
|---|---|
|
September verkar inte vara en bra månad... Fick dörrlåset förstört på förarsidan Å nu är bilen tvärdöd det kan ju vara en tillfällighet men det verkar ju vara för bra timing. När man vrider om tändningen hör man bränslepumpen sätta igång och tändningsrelät slår till, men förutom detta är det knäpptyst Bilen har varit entuiastförsäktad och har startspärr och strömbrytare till larmet Frågan är om startspärren gått in? Eller kan det vara något annat? Någon som har nåt förslag på var jag kan felsöka Jag har kollat säkringarna och tänkte se över relän och kablagen till att börja med Jag har läst en del trådar på forumet men blir inte riktigt klok | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
För att kolla om startspärren i färddatorn ligger i,kan man bygla i startspärrsboxen. Den finner du under instrumentpanelen,till vänster om ratten mot dörrgångjärnet till kan man säga. Du måste lossa på skivan undertill ratt och instrumentbräda, den ovan pedalstället....så finner du en liten svart box med en kontakt innehållande bla 2 gröna trådar. Bygla över dessa 2 så ska den starta om immobilizern har löst. Kolla annars om batteriet har blivit dåligt,och då pga att möjligen switchen för centrallåsstyrningen ligger ann(då låset är sönderbrutet).,och på detta vis tjuvdragit ur batteriet. Mvh Patrik |
|
Tack för det snabba svaret Testade bygla de gröna sladdarna men utan resultat bilen är död... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.