AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
881

540ia bara dör!

Mi
4
Mirzas
Bmw 540ia
Tja.Jag har en bmw 540ia -98 som bara plötsligt dog mitt i färden.De har aldrig hänt förr.Startade han igen och så dog han igen efter ca 5 sec.Provade och starta han några gånger till men samma sak hände.Han ba dör.Väntade några minuter och försökte igen.Då gick han igång,och fort som fan la ja i drive och trampade fullt på gaspedalen.Då gick han ett tag och dog igen.Under tiden han gick så ryckte den och så small det ett par gånger ifrån avgassystemet.Ner man låter han stå ett tag,då startar han och går allt ifrån 5min till 30min.Sen dör han igen.Men det går alltid att starta han igen och efter några sekunder på tomgång så dör han igen.När man har hållit på så där ett tag så luktar det jätte konstigt ifrån avgaserna.Har haft många bmw men har aldrig sett något liknande.Någon som vet vad det kan va?

Har försökt att koppla bort lmm för att se om det blir nån ändring,men det händer inget.
Visa användare
451
Propeller
325iM Touring -07
Hej Mirzas. Jag har åxå en 540 -98 som dör under körning. Har en tråd med en del info om den. Jag är dålig på att länka & så´nt men jag provar:

Länk

Om du undrar hur det går med min bil så står den fortfarande på verkstaden. . . . .///Daniel
Mi
4
Mirzas
Bmw 540ia
Hej.
Jag hade en mekaniker här ikväll som jobbar på bmw i Eskilstuna.Han tror till 90% att det är vevaxelgivare som är paj.Men det som är konstigt me de hela,om man kopplar bort lmm ska inte bilen dö då?Jag har för mig att de ska,men de gör det inte i mitt fall.Vi får se hur de går jag återkommer med info.
Mi
4
Mirzas
Bmw 540ia
Hej glömmde skriva att den går helt normalt när den är kall.Så fort den uppnår arbetstemperatur då börjar den krångla.
Mi
4
Mirzas
Bmw 540ia
Hej igen. Hade bilen på verkstaden idag.De bytte bränsle pump(begagnad) och bränsle filter.Nu går han normalt även när han är varm.Vi får se hur det blir framöver.Jag har en köpare på bilen men det känns inte bra att sälja den så här när man inte vet 100% att allt är bra.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.