AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.759

Original Högtalarnas storlek (e46)

Ja som rubriken lyder, vilken storlek sitter original? Passar andra storlekar och isåfall vilka?

Fram + Bak det gäller :)

mvh,,
Thomas
Ba
51
Basiri
320i Touring -00
Om jag inte mins fel så e det 5,1/4 o det behövs adapterplatta. Har för mig det va det.
Adapterplatta? Hur menar du nu? 5.25or, om det är det runt om behövs väl inget mer än högtalarna?
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Fästena är inte "standard".
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det är INTE 5,25" men inte heller 6,5", utan det är en specialstorlek mitt emellan dessa standardstorlekar.

Det finns vissa högtalartillverkare (t ex har Impact haft sådana i sortimentet) som tillverkar eftermarknadshögtalare som är modellspecifika för E46 och passar direkt i hålen med rätt fästen och rätt storlek.

Om du skall köpa standardstorlek, får du köpa 5,25 och använda adapterplatta som köps i välsorterade bilstereobutiker (annars får du tillverka adapter själv).

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Ba
51
Basiri
320i Touring -00
I annat fall finns dessa på BRL, ingen större summa skulle jag tippa på.
Visa användare
43
KLuBBan
Bmw 328 ci -00
Funkar det även att sätta i 6,9or? med adapter? el blir hålet för litet då?

Det var ju föga förvånande att just BMW skulle hitta på något så bra som högtalare i en super storlek så man inte enkelt kan byta själv.... gaaaah va trött jag blir på skiten inget går att byta löst (spindelleder, termostat o.s.v.) och nu ska fanimej högtalarna vara från en annan planet....

Mycket fiffigt bmw!

Undrar som KLuBBan också om man får i 6.9" or med adapterplatta eller man får nöja sig med 5.25 + bas i bagaget ?
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag byggde relativt enkelt en adapter i MDF, så passade min Amega Q-Comp 5,25" perfekt i dörren.
ek
1
ekersund
320d -00
storleken på högtalarna fram och bak är innan faceliften 6tum både fram och bak. finns flera högkvalivativa märken som har det storleken. ett måste för att få riktigt bra ljud är att montera ett kit fram (midbas nere i dörren delningsfilter och sen en diskant i a stolpen) har själv ett infinity kappa kit fram och är riktigt nöjd.
Ok då kan man ju få in 6'or iaf. Tackar för svaret.
Finns original i a-stolpen diskanter, 1" eller?
Kommer köra på bas i bagaget och sen mellanregister högtalare inne så man får rent och fint ljud.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.