|
|
|
|---|---|
| hur underhållande är en z3 men dem minder motorerna???? kan man hitta en bra sittställning om man är 190??? | |
|
Jag har kul med min lilla 1,8. Mycket för att det är en sån skön känsla i att köra en Z:a oavsett om det är den stora eller lilla motorn. Det är ingen raket fram men det kompenserar den med att vara rolig på kurviga vägar. Skulle jag inte haft en sporthoj i garaget hade jag dock valt en 2.8 eller mer om man vill har fartupplevelse och trycket i maskinen. |
|
| BmwJerry; Kom förbi mig den här veckan, så får du provsitta en zäta - alt. utanför LIU... =) | |
|
Tror och gissar att alla Z3:or är underhållande oavsett motoralternativ. Känslan för mig är att åka nercabbat och höra alla ljud/dofter... (Visst är det kul att gasa på emellanåt, men ovan överväger). Min Z3. Länk |
|
| tvesovla: tack för erbjudandet :D får väl ta och göra det när jag har tid | |
| jag är 194, sitter bra i pappas, sätet längst bak och längst ner, sen går de fint. enda irriterande är backspegeln :) (den plockar många bort vad jag har förtsått) | |
| Sätet längst bak? | |
|
Jag hade nog ändå satsat på 2,8 motorn. Har själv haft en 2,8 och provkörde de mindre motoralternativen först men det är en väsentlig skillnad. Bränsleförbrukningen var också klart godkänd. De börjar ju dessutom bli riktigt överkomliga i pris. Mycket trevlig bil som nöjesmaskin! Jag är också 1,90 och det var inga problem med sittställningen, dock köper man ju inte Z3 för den goda komfortens skull om man säger så. Den speciella känslan av att åka öppet får du ju såklart även med de mindre motoralternativen så det är väl till sist en fråga om vad man prioriterar. |
|
|
tvesola: Sätet längst bak, ska man nog tolka som att sätet är maxad till bak-läget :) mvh/Rolle |
|
|
Backspegeln kan man byta till en som skymmer sikten mindre. Även jag som är kortare än 194cm irriterade mig på originalspegeln. www.z3mirrors.com |
|
| har provsuttit några z:or och känns som om ja itne sitter bra med sportstolar..hade gärna velat ha stor motor men det kostar ju oxå mer .P | |
| Jag (189 cm) testade min första z3:a för två dagar sedan och vill väl inte påstå att jag satt jättebra. Men! – det kostar att ligga på topp! Alltså – för min del så kan jag ta att det inte är helt okej med ”sittandet”, jag tänker tiga och lida i fortsättningen. ps. jag köpte bilen. ds | |
|
Bra val lem7522 :D Mina bilar: Länk |
|
|
Förra helgen tog jag och systerson en roadtrip till Nürburgring( stor tysk Ferrari-träff), jag är 190cm och min reskompis nästan lika lång. Det gick väldigt bra även om jag satt bättre i min förra bil ( e39 touring ) men sportbilskänslan i Z3an är trevlig, men tyvärr för mkt regn på väg hem och mkt blåst på ringen. Träffade en trevlig man från Hbg-trakten i en 996 Turbo a la 9FF med ca 550 pållar i motorrummet. Fick åka ett varv runt Nordslingan med Porschen( med GT3-skalstolar), vilket var mkt trevligt, efter att vi på lördags-em var på Spa-franchorchamps-banan ( ca 11 mil från Ringen), en mkt häftig bana den också, för att inte tala om naturen runt på Spa-banan och Nürburgring, rekommenderas. Så visst går det att ha kul i en Z3 även om man är lite längre än medellängd. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.