AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.225

Telefonen i bilen funkar inte

Lu
20
Luisi
740Ia-94a
Heejsan!

Jag har en bmw 740ia e38 -94a och har ett problem.

Det är så att min telefon i bilen inte vill funka och ja kan har testat allt känns det som.

När jag inte har något simkort i så står det sätt i simkort men när jag sätter i ett simkort så står det " kontrolera kortet " jag har testat ett antal simkort men det vill inte funka ändå.

Snälla hjälp mej???
ri
699
riku
740iA -97
Sätter du in den i luren eller bakluckan.Min funkade inte i luren men väl i bakluckan.Det finns trådar om det här
CK
269
CKamondi
740iA -95
Samma här. Sätt i kortet i bakluckan istället, mycket bättre :).
Lu
20
Luisi
740Ia-94a
Länk

så ser det ut.

Den är inbyggd i bilen från början så man sätter i kortet under telefonen.
Det är inte bara det lilla utan hela kartan man får när man köper det nytt.

jag vet inte vad ja ska göra för att få det att funka?

Du sa att jag skulle sätta det i bakluckan men där finns ingen baklucka ju:/

Jag har även hört att man inte kan ha 3g kort i utan måste ha ett jättegammalt 5ht/z kontantkort?

Någon som vet om man måste ha det eller det ska gå med ett vanligt??

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Öppna bakluckan, vänster sida och "högt upp". Lys med ficklampa. Där finns en kortplats. Små fingrar rekommenderas.
Lu
20
Luisi
740Ia-94a
Nu så har jag hittat den kortplatsen och när jag sätter i kortet där så står det välj operatör hur ska jag göra det?..satt o knappade som fan där ute men fattade mej inte på det.

Hur väljer jag det???
Operatör ska komma upp automatiskt när du satt in kortet... Det finns en möjlighet att välja nät i telefonmenyn också - kolla i manualen till telefonen, där står allt.

Annars gör du som jag och tar ut säkringen till telefonen som sitter på höger sida ovanför batteriet i bagaget! Då slipper man "fixa" och använder sig av mobilen istället...
Lu
20
Luisi
740Ia-94a
men kan man köpa en sån på bmw??..ja har ingen sån i bilen.

ri
699
riku
740iA -97
Köpte en på BMW solna 85kr+moms
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Visst kan du köpa en sådan hos BMW, men bättre är att lägga in en annons här på powerbörsen - köpes. Du kan säkert få tag i en för en tjuga. Lägg istället pengarna på att byta mikrofonen fram (sitter till höger om kontrollen för solluckan, om jag minns rätt) - förutsatt att du får allt att fungera. Köp en från en nyare 5-serie, typ 2002 och framåt. Det gör skillnad eftersom ljudet är oerhört burkigt.
ro
63
rockabilly
e38 740ial 95
det du skall göra för att få din telefon att fungera är
skaffa ett äldre simkort,, dessa behöver en viss drivspänning för att fungera,
och de lite nyare korten kräver mer ström än vad telefonen kan ge-
tyvärr kan ett ''gammalt 90tals simkort' vara svårt att få tag i,, men lyssna med din teleoperatör eller hos teleproffs?

CK
269
CKamondi
740iA -95
Jag beställde ett nytt kontantkort från Comviq och det fungerade galant när jag satte i hela kortet i skuffen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.