|
|
|
|---|---|
|
Vilket arbetstryck ska pumpen ge för att det ska växla lagom och bra? Finns det nån givare som ger pumpen order om att starta resp. stoppa när trycker blir för högt/lågt? | |
| Jag hade en E36 M3 -98 med problem med SMG lådan förut, då sa Jürgen Weise att den ska hålla 90 bar (inte helt 100% men jag har för mig att det va 90 bar) och att han hörde på att pumpen gick igång "för ofta" att det troligen läckte någonstans. Så ja jag tror det finns en givare som ger order om att starta pumpen när trycket sjunker. | |
|
Aha där ser man. Undrar bra var det läcker på min då för när BMW gjorde diagnosen så står det hydraltryck 36 bar på det pappret. Det lustiga är att det inte läcker nån hydralolja vad jag kan märka iallafall. CK75, hur betedde sig din låda då när du hade för lågt tryck?? |
|
|
Min låda va jävligt strulig, den växlade kanon när den funkade men helt plötsligt så fick den inte i en växel och då "stängde den av" den växeln så helt plötsigt hade man kanske bara 3-4 växlar o köra på. Tömde man diagnostikloggen så gick den som en klocka igen. Min läckte inte heller någon hydralolja men trycket verkade försvinna för snabbt ändå. Den vart dessvärre stulen ur bmw verkstaden när den skulle lagas så fick aldrig veta vad som var fel. |
|
|
Du råkar inte veta hur man kommer i kontakt med Jürgen nu för tiden? Skickade ett mail till itsfun.nu men fick ett litet snäsigt svar tillbaka av qvarnis att Jürgen bara sysslar med programvara nu för tiden. Jag ville ju ha nån kontaktuppgift eller så??? |
|
| Nej tyvärr, ingen aning. Jag har inte pratat med honom sen 2001. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.