AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.317

Hur gör man med laddtrycksmätare

Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Jag har precis installerat kompressor i min 540 E39 och skulle vilja ha lite koll på laddtrycket. Se så att allt stämmer osv.

Hur gör jag för att montera en sådan och vad behöver jag för grejer?
Inte tvunget att det ska vara någon permanent installation.
vi
191
vibbe
Z3Mc-98
Intressant. vilken typ installerade du? hur tänker du göra vid besiktning?
detta är en sak jag är lite sugen på. att bygga en familjeräser när jag slutar åka så mycket.
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
ESS Centrifugal typen :-)

Inte bestämt mig för hur jag ska göra vid besiktning än men de löser sig alltid. I värsta fall är det ju bara montera bort kompressorn, de är nästan den enklaste delen av hela bygget att montera. Jobbigast var vakuumfördelare, spridare och motorfästet, allt annat har gått väldigt lätt och smidigt.

Tror nästan jag ska ha av allt de där ändå för att pulverlacka de i mattsvart.
sw
570
swunge
BMW 320i Touring -03/2
BMW 525i Sedan -88/7
BMW 327 Turbo -88
BMW 323i -86
Dra en vacumslang från insuget och in i kupén. Koppla in dig med tex. T-kors på vacumslangen till BTR'en
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Jag har en vakuumslang som går från återcirkulerande dump in i baksidan av insuget, kan man koppla in sig på den tro? 5mm slang ungefär.
Li
478
Limpur
E39 528iA Touring -98
E34 525i Touring -95
E36 316i Coupé -96
Köp en elektronisk laddtrycksmätare från tex. ProSport. då räcker det med att du drar in elkablar i kupen och sätter en givare på vacuumslangarna. Blir mindre bök än att att kladda in slang i kupén.
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Var hittar jag sån?

Ska helst va så billigt som möjligt då jag inte hade tänkt ha mätaren för att flasha med laddtryck osv utan endast för att se så trycket är korrekt nu efter installationen. Kan köra in slangen genom rutan när jag testar så ingen fara med installationen.
Micro har för 300, prisvärt i mina ögon. Koppla in på vilken vaccumslang som helst på insuget. Den ska visa minus vid tomgång och stiga mot noll vid torrvarvning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.