|
|
|
|---|---|
|
Är det ngn som har provat Zymöls bilvårdsprodukter och isf vad är era erfarenheter? Skriv gärna vilka produkter ni använt/använder. | |
|
Jag kan varmt rekommendera dig ett besök på Stockholms Bilvård, Valhallavägen 156. Jörgen där nere ser till att dina vagnar får den behandling dom förtjänar. Själv har jag använt mig av DITECs lackskydd sen 94 med mycket gott resultat. se även Länk om du inte läst det tidigare. Macgúiars inredningsprodukter är enastående för djup finish utan fet yta. Mvh Asken |
|
| Tack men vad har det med Zymöl att göra? | |
| Jag tolkade din 2:a rad "använder" :) | |
|
Asken, OK, ursäkte mig om jag lät spydig, det var inte min avsikt. Jag menade vilka Zymöl-produkter du isf använder. Mens vi ändå är inne på det, jag har Mr Cap-behandlat bl a M5 men jag tycker inte det blir lika lättvättat och snyggt som om man använder lackrengöring och bra vaxer några gånger per år, däremot så är det mer hållbart. Tror du Ditec skiljer sig så mkt? |
|
|
Johann: Det var nog jag som läste andra raden utan att sätta ihop den med den första.. Sak samma, no offence taken. Jag har aldrig använt några Zymölprodukter så min möjlighet att tillföra relevant information på detta område är obefintlig. Din andra fråga skall jag försöka förklara. Det här kan vara svårt att förklara kortfattat men jag försöker. Är själv gammal rekondare(tidigt 90-tal). Har provat nästan samtliga på marknaden förekommande lackskydd. Mr Cap samt Tidy Car lyckades jag avfetta bort på några tvättar då jag är vän av avfettning samt högtryck. Svampar bilen högst en gång i månaden. Permashine fick lacken på bakspoilern den dåvarande 900 AERON jag körde att krackelera så det försvann ju då. Sen 94 använder jag bara DITEC. Skillnaden är att den går inte att avfetta bort som vaxbaserade lackskydd. Innehar inte den tekniska fackkunskapen att jag förklara vad DITEC består av och hur det verkar men mina egna praktiska tester är solklara. 18 månader mellan behandlingarna(Nybehandling sedan topcoat var 18:e månad) fungerar. Du kan få ta en titt på 740:an 28000mil och är väldigt fin i lacken, både lyster och djup finns kvar i närhet med ny. www.ditec.se kanske kan ge lite bättre svar om det tekniska. |
|
| Så med andra ord så tycker du Ditec är bättre än Mr Cap & Co. Jämfört med riktigt bra vax och rengöring då? | |
|
En ditec behandling var 18:e månad kontra vaxa säg var 3:e månad om man är petig har samma effekt. En seriös vaxning med polermaskin ink tvätt tejpning tar en halv dag med dressering av lister mm efteråt. Vax försvinner det gör inte Ditecen. Dessutom så fåman en extra "slityta" (topcoaten) med ditecen. Det är där smårepor mm sätter sig under tiden man använder bilen. Annars sätter de sig på toppskiktet i lacken och då måste man polera bort en bit varje gång man rengör för att få fram en fräsch yta. Sen kan man ju i vaxningen se ett trevligt arbetsmoment, dvs att det är kul att vaxa sin bil och få den riktigt fräsch. Det är ju upp till var och en att värdera. För egen del har jag insett att proffs för en rimlig penning kan göra det 10 ggr bättre än migsjälv. Mvh Asken |
|
|
Kör med zymöl lädersmorning. Mycket nöjd, bra resultat, lättjobbat och MYCKET drygt. Tyvärr lite dyrt. /Marcus |
|
|
Tack Asken för dina synpunkter, jag håller med till stor del men undrar fortfarande om det går att få ännu bättre look, om ej lika hållbar, med riktigt bra grejer typ Zymöl. Molsson, Luktar lädersmörjningen lika bra som resten av deras grejer? |
|
|
Kolla in denna länken johann! /RS2 Länk |
|
|
Johann, Japp, luktar banan. Mycket trevligt att hoppa i bilen efteråt:) /Marcus |
|
|
RS2, Han testade aldrig Zymöl för det tog slut, däremot var han skeptiskt från början. Hans kommentar kring att de olika produkterna skulle vara samma med olika dekaler på burkarna stämmer inte för de har olika färg och luktar olika så ngn skillnad är det. :) Molsson, Samma sak när man tvättat den utvändigt, hela bilen luktar gott istf för avfettning och kemikalier. :) |
|
|
Läste just en engelsk recension om Zymöl. Verkar kanon! Måste testa... Nån som vet var man kan få tag på produkterna? Mvh ///Pewe _______________________ BMW E28-registret #157 |
|
|
Länk /Marcus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
