|
|
|
|---|---|
|
Har ett par m-fälgar 17" som är allmänt dassiga (kantstötta, oxiderade, lacksläpp) Undrar nu om det är någon som lagat, renoverat sina fälgar själv? Tips??? Svårightsgrad 1-5 (5=mycket svårt) Det jag har tänkt göra med dom är att blästra på dom ställen det behövs, laga med "plastik steel" slipa, spruta på med primer sedan orginal kulör 1-komp färg och avsluta med 2-komp klar lack!? Någon som VET något annant sätt eller är jag på rätt spår? Som sagt tips och vägledning är otroligt tacksamt :) Även tips på bra spackel och primer!!! Less is More | |
|
Är det väldigt djupa kantstötningar? jag hade ett par märken på mina som inte var allt för djupa,omkring 1-2 mm så jag slipade ner det runt hela fälgbanan.Sen så blev det att slipa ett par timmar för jag kör med polerad kant.Körde från 80 till 1000 i sandpapper,och sist en maskinpolering med Jula trissa och polermedel.. blev över förväntan! Här finns bilder före och efter: Länk Inget svårt i sig att göra men det tar tid c:a 6-8 timmar per fälg iaf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.