|
|
|
|---|---|
|
Hej alla där ute. Börjar gå i tankarna o testa nån annan bil så lurar lite på vad man kan få för den gammla kryssaren :) Det är då en e34:a 535 årsmodell 1988 med ca 22600mil på mätarn. Bilen är en import och har gått på gotland större delen av livet så ytterst lite rost finns. Den är diamantsvart mettalic men vissa skavanker bubblor och stenskott finns. Det sitter orginal 15" krysseker fälgar med fräsha 225/60 däck på. Även reservhjulet är en likadan fälg. Den har grå tyginredning som är i hyffsat bra skick men en reva i passagerar stolen. 4xelhiss, armstöd, armstöd bak med fack från en e32, stora färddatorn, farthållare. Motormässigt så går den väldigt bra och tickar ytterst lite men det är från spridarna (kammen kollar) Ventilerna är nyjusterade, servo oljan bytt, egenbyggt avgas efter catt med 2xsimmonz dämpare på slutet och 2x2" rör ut, green cotton insatsfilter sitter i och den har en 5vxl manuell låda som spaken är lite glappig i sidled men inga problem o hitta växlar eller dåligt. Bromsarna är i bra skick och beläggen är bytta/kollade. Det enda felet som är just nu är att det finns en spricka i frammrutan efter ett fult stenskott. SÅ vad tror ni? Beemer 4 Life! | |
|
10-12'? Bra? att det är en 88:a,dvs mindre "hårda" krav på avgasreningen iaf.. Mvh Janne. |
|
|
10-12 känns lågt? Jag ser många sämmre bilar för 20k... Gav 10k för den men då hade den diverse fel och var obes. Länk Såhär ser den ut förutom att huven är bytt till en bättre beg som iaf är blank och fin. Beemer 4 Life! |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Janne är nog ute på rätt spår. Mellan 10-15k, och då ska du ha tur om du får 15k. En tyginredning som dessutom är så sliten,drar ned pengen en del bla. Köpte min 535 -92:a med väldokumenterade 17400 mil för 9k förra året,men då med en del plåtskador på höger sida,och en slut vattenpump. Inredningen var även den i tyg(sportstolar fram),men i nyskick (förutom nedsmutsad). Nu kommer ju vintern,och en vinterbil vill väl många ha,under november,december....brukar det vara ont om vettiga vinterbilar till hyffsade priser....kanske får vänta tills dess!? Mvh Patrik |
|
Lånar tråden lite. Vad kan man begära för min 535a? Sterlingsilbermetallic med mpaket. Svart skinninredning. Manuell. AC funkar inte, ASC, Elhissar, stora datorn, farthållare, dragkrok, lamelldiff, 16" Alpina fälgar med däck som gått en sommar + bra vinterdäck. 33600 mil Fjädringen är svampig både fram och bak. Finns rost, men inte så mycket för miltalet. Motorn går bra utan tick. |
|
|
Theman; Sprickan i framrutan, är den besiktningsbar? Att inredningen är fin utöver några revor... tja, det är en hyfsat stor nackdel då de flesta spekulanter antagligen skulle se det som en "sliten textilinredning". Biltypen, "stor bränsletörstig sedan av märke som är dyrt i drift" är inte heller ett plus och de flesta bilar på blocket.se har varit till salu ganska länge.. Säg att den är värd 10´, men att du kanske kan få 15´med lite flyt. Rent spontant ser jag dessa som konkurenter; Länk Länk |
|
|
JO visst är det konkurenter. Sprickan är ännu besiktningsbar men det dröjer nog inte länge innan den sticker iväg för långt. Ang bränsleförbrukning så har du fel tycker jag. Min drar 0,79 i 110km/h på landsväg och dedär att det skulle va dyrt o laga på dem är ju också en lögn då det fullkomligen väller av delar på skroten och hittar man det inte där så är det offtast inte så man får sälja huset för o köpa nya delar... Men jag ahr för plan och byta rutan och den slitna passagerar stolen. Beemer 4 Life! |
|
|
TheMan: Byter du rutan så stiger värdet(OM det nu blir bra,dvs tätt och rutan är NY eller i nyskick osv)... Ids du byta det som är trasigt i inredningsväg stiger "värdet" ytterligare en smula. Eller.. kanske främst att det blir lite fler som eventuellt skulle kunna vara intresserade. Men sätt ut den för vad du anser den vara värd...såklart. Du lär väl märka av om det blir något "napp". Vinterhjul i bra skick medföljer? Motorvärmare/kupévärmaruttag finns? Mvh Janne. |
|
|
Jag har dubbdäck som jag köpte nya i fjol så dem håller ännu ett tag till. Och kupè utag och motorvärmare finns. Ska jag byta rutan så byts den ju givetvis av proffs så det blir klogt och det sätts givetvis dit en ny ruta. Vad kan en ny ruta kosta? Med min glasförsäkring så betalar jag 35% av kostnaden... Beemer 4 Life! |
|
|
Ja nu har jag kikat på din 535: a, jag skulle säga mellan 15-25tkr beroende på hur mycket krut du lägger på annonsen/erna den ser oförskämt fin ut för att vara en brukskörd 88: a, du har haft den kort tid det drar ner, 13äg import-89 (så den var ju "ny" när den kom hit). Du har alldeles för mycket godis/bra skick för att skicka i väg den för 10-12, det är skämtsamt lite, då ska du helt ha tröttnat och vill bli av med den NU. Mvh Stephan |
|
|
Vet inte vad 35% av kostnaden gör för en ruta idag till en E34:a,men nog får du räkna med minst "ett par tusen" ca. Kanske finns någon som bytt nyligt och kan svara lite bättre? Mvh Janne. |
|
|
Uppåt 25 papp tror jag aldrig det kan bli tal om(om inte du köper den Stephan) ;) Med det defekterna jag värderade den med ...dvs kass ruta och sliten inredning så är 25000 spänn alldeles för högt anser jag... Relativt "basic" i utrustning dessutom. Men men...som sagt sätt ut den för vad du vill ha(+ prutmån) så får du ju se.. Mvh Janne. |
|
|
Kan väl tillägga att bilderna på bilen såg bra ut...svårt att värdera osett ändå som alla vet.. Men jag kan väl sträcka mig till 15000kr efter att jag sett bilderna :) Mvh Janne. |
|
|
Man kan ju vända på de o säga somsåhär: Det är fan inte lätt o hitta en 88:a som är så lite rostig som denna? DÅ den gått på gotland större delen av sitt liv. Det är en liten fläck vid en sidoblinkers annars är den rostfri. Beemer 4 Life! |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Rosten kan komma fort tyvärr! Min var i princip rostfri till synes när jag köpte den förra året,nu har samtliga dörrar vid nedre listen börjat rosta + en bubbla på vänster framskärm. Men jag ska väl knappast säga att jag vårdat den väl,då den införskaffades som vinterpulka. =) Mvh Patrik |
|
Nej visst är bensinförbrukningen helt ok för en stor bil och visst kan man leta efter delar på skroten om man orkar men det spelar egentligen ingen roll, de flesta tror att en gammal BMW med större motor är ett svart hål vad gäller ekonomin och det drar ned priserna, vare sig det är sant eller ej. Den ser verkligen jättefin ut men hade jag varit E34 spekulant hade jag nog jämfört den med typ denna; Länk Ser rent spontant ut att vara en hyfsad bil den också, plus att den är mycket nyare till ett hyfsat lågt pris. |
|
|
18000kr anser jag och det baserat nästan enbart på att den är så rostbefriad. Min egen 535i -89 gråmetallic med M-optik från fabrik 100% originalskick, med endast en tidigare ägare och blev värderad till 10-15' av en lackerare, men jag bara skrattade åt honom. Den rost som finns är nere vid dörrlisterna på de främre dörrarna samt även lite på de bakre, inga skador eller bucklor finns och det som inte fungerar som det ska är AC'n + fläktreglaget som går på högsta läget. Jag anser att min är värd 25000kr, (iallafall efter att dörrlisterna är fixade och AC samt fläktreglaget). En skapligt rostfri 535E34 har väldigt mycket att ge och går lätt 30-40' mil innan renovering krävs, M30 är oerhört slitstark maskin vilket borde betala sig trots den lite högre bensinförbrukningen som i mitt fall har handlat om från ca0.95l/mil till 1.10l vid blandad körning. |
|
| Förstår inte hur passagerar stolen kan ha blivit så sliten? Har dom bytt plats på förar och passagerarstol? | |
|
JO jag kan inte riktigt förstå hur den blitt så sliten... Men dom kan inte ha bytt plats på dem då reglagen skulle hamna på fel sida? Men såfort jag hittar en stol i bättre skick med samma färg/mönster så ska den bytas. Beemer 4 Life! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.