|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att lacka mina bromsok, bilen en svart 328ci -00. Det jag funderar är över färgen? Antingen silver eller röd?? Vad tycker ni? //Robban BMW CS #4729 www.robertgustavson.com | |
| Silver är ju lite mer diskret, men kan vara mycket snyggt. Rött syns ju lite mer om du har öppna fälgar, ser kanske lite sportigare ut. Det beror lite på vilken "look" du vill ha på bilen. Men som alla vet så är ju smaken som...... | |
| Silver tycker jag. | |
|
Hej, Svart funkar bra också! Silver liknar orginal samt rött kan se lite pubertalt ut. Själv har jag röda ok, passar fint till den blåa färgen. /foo |
|
Deliq |
Svart är helt rätt om du vill att värmen från bromsoken ska avledas fortare, men det blir omvänt förhållande om de utsätts för direkt solljus. Svartfärgade ytor avger respektive absorberar värmestrålning snabbare än andra färger. Med vitt är det tvärsom. Kylflänsar som sitter i utsatt utomhusmiljö brukar vara rödmålade, antagligen för att det är den bästa kompromissen mellan avgiven/absorberad värmestrålning. Kan misstänka att det är därför racing-ok ofta är röda *gissning* Så det är bara att välja funktion eller utseende... M V H // Deliq *** Tids nog är allt för sent *** |
|
Själv tycker jag silver eller bronsfärgade ok är snyggast, av någon anledning har många tävlingsbilar detta också. Funkar bra med Hammarlack, har själv det och det håller värmen även om man avverkar några varv på "Ringen" eller knutstorp. Vill man ha bronsfärg så kan man blanda i en miniburk modellfärg "guld" finns att köpa i leksaksaffärer. MVH Arne [bmwdriver] 318iS 1988 BMWCS[Syd]#4324 www.bmwdriver.cjb.net |
|
| Silver tycker jag också (har det själv) =) Lagom diskret men ändå snyggt. Vill inte dra uppmärksamheten till bromsarna, tycker de ser så små ut nu i förhållande till mina 18-tummare =) | |
|
Robban: blir det inte lite kiviks-marknad över det hela med lackade bromsok i dom snygga fälgarna? Mvh Asken |
|
|
Asken: Det är det jag tycker men rostfärgen är ju inte speciellt snygg heller.... Silver kan ju kanske va något, hyfsat diskret. //Robban BMW CS #4729 www.robertgustavson.com |
|
Crusty |
Jag har röda hur snyggt som helst, speciellt om man har öppna fälgar, ser mycket sportigt ut! |
|
Om det inte är värsting bromsar typ Brembo, AP racing eller Pagid skulle jag personligen ta svart eller silver. Diskret, och snyggt eftersom dessa färger redan finns på din bil = harmoni! Mvh |
|
|
Ta det som en bra anledning att köpa nya fälgar där bromsarna inte syns så mycket... eller stålborsta, då får du upp orginalytan... Asken |
|
|
Asken <= plåtfälgsfetichist ;) /foo |
|
|
lackde mina häromdagen. ble både silver och rött =) Länk |
|
|
328-Johan: Plockade du bara loss hjulet och sedan lackade? Eller plockade du ner bromsoken helt? //Robban BMW CS #4729 www.robertgustavson.com |
|
|
Har gjort både och tidigare och min erfarenhet säger att det håller möjligtvis aaaaningen längre om man plockar av oken och blästrar dom men det är så pass omständigt så det struntade jag i denna gång. Tänk bara på att rengöra så mycket det bara går. Personligen tycker jag att sprayfärg håller bäst så jag köper och sprayar i en burk och penslar på. När du ändå är där och rotar och förmodligen blir ordentligt smutsig passa då på att rengöra hjulhusen med avfettning och tvätta sen med vatten. Resultatet blir att bilen ser betydligt nyare ut när solen står på och man ser lite av innerskärmarna. Hade tidigare samma fälgar som du har och dom är ju minst sagt genomskinliga =) |
|
|
Hoppas att jag inte gör er allt för avundsjuka nu. Men jag har turen att ha trumbromsar bak på min 318! Målade dessa förra veckan. Det var hur enkelt som helst att slipa av rosten med en sliprondell! DE' NI!!! ;) Mvh Henik. |
|
Phille |
Jag skall lacka mina Gröna.. :D så fortsätt med era silver och röda och bruna ni.. Nobody is Perfect Im nobody... :) |
|
328-Johan, hur länge räknar du med att denna behandling ska hålla? Det ser mycket bra ut, tycker jag! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.