AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
981

Trimmning av E30 325?

sv
1
svenke
bmw 325 cab 92
Hej har en 325 cab ifrån 92 där jag har plockat av toppen.Innan jag sätter tillbaka den undrar jag om man kan göra något med den för en rimlig kostnad.Vad i så fall ? Hur mycket effekt ger det? osv...

Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
sööööööök

///HOLSET HX52///
E
1.156
E
320 ci cab -04
Enklast är vassare kammar och mappning. Plus ca 20 hk. Lite svårare är ökad motorvolymen med annan vevaxel, vevstakar eller/och borrning med nya kolvar. Sätt före mappningen på bättre grenrör och fullflödeskatt. Hur mycket det ger törs jag inte spekulera i. Fördelen är bilen går att "lura" igenom en besiktning utan modifieringar. Nästa steg är Turbo och då blir det dyrare osv men ger mer effekt. Sök, så hittar du hur mycket tips som hälst. Men kom ihåg att det inte är enkelt eller bara. En bilmotor är som kedja, ändrar du en länk t.ex. vassare kammare, så måste du börja snegla på nästa länk mappning, och då kanske nästa länk spridarna osv för att få fungerande resultat. Enklast är därför att köpa ett färdigt "recept" av t.ex. PPF. Det kanske är dyrt vid först påseendet men blir billigast till slut.

//E

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.