AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.282

Pris lack bakplåt e39

ka
68
kavve
X3 20dA -16 Spacegrå
Var hos en lackverkstad idag för att få en tid och fixa till kofångaren bak, En ganska liten skada men ändå.. I alla fall så tänkte jag samtidigt fixa till bakplåten , lacken har släppt mm pga en dålig lagning 2002. Blev lite förvånad när han sa priset 4 200:- ink moms bara för bakplåten, resten går på försäkringen.
Är det ett rimligt pris ?
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Bakplåt? Är inte det en sån man gräddar bullar på? ;)

Om du menar remsan mellan skuffluckan och stötfångaren så, jo nog lät det lite i överkant. Särskilt om ställkostnaden tas på försäkringsjobbet. Den brukar nog vara runt 800-1000:- för att blanda färg och tvätta verktygen o.s.v.
ka
68
kavve
X3 20dA -16 Spacegrå
visste de.. bakplåt...
Ja det är remsan jag menar och ang ställkostnaden så hävdade verkstan att den är 1/3 för kofångare, har ingen aning om det är rätt eller fel.
Ska åka förbi en annan lackverstad imorrn och höra va dom ska ha för jobbet.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Ja, det är nog bra att jämföra mellan olika firmor.
Sl
86
Slex
G45 X3 30e 2025
Kan meddela att BMW's plåtverkstad i Tyresö tar 4200:- bara för kofångaren fram ! Fick garage porten i sidan och en 4 cm lång reva i plåten samt lite skrap på kofångaren. Kul med rep finns ju inget annat att lägga pengarna på :)

men men tid beställd lika bra att få det gjort...

PS dom sa där att bara färgblandning samt rengöring går på 1500:-

/Alex
Ma
55
Mattias Gogman
Fiat 500 Abarth -09
SAAB 9-5 SE 2000
SAAB 9-5 Aero 2005
Jag har min bil hos Moses bil och lack, utanför kristianstad.
Han lackar om framspoiler och kofångare + bägge framskärmarna till mig.
Han lackar och rost lagar även en "ros" av rost på en tröskellåda in bakom en av framskärmarna. Allt detta för 6500:-. Sen får jag även en ny huv + lack på den, på garanti av BMW.
Det hade blivit betydligt billigare om jag plockat ner det själv, men jag blev säng liggandes den veckan jag skullle skruva ner det =(
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Mattias: Se till att de lägger flödigt med klarlack över kittet på insidan av huven. På min fick jag lite tunnare på höger sida och nu är vi raskt tillbaka på ruta ett igen...
Ma
55
Mattias Gogman
Fiat 500 Abarth -09
SAAB 9-5 SE 2000
SAAB 9-5 Aero 2005
Jag fick intrycket att Moses bil är väldigt seriös och kunnig så jag litar på honom.
Men jag skall titta extra noggrant på det.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Jag tittade faktiskt på deras hemsida och fick samma intryck dom du. Vår lokala lackerare är också mycket seriös och gör fina jobb. Jag tror att man, även om man är seriös, kanske inte lägger flödigt på insidan p.g.a rinningsrisken. Min orginalhuv var ju inte klarlackad alls på insidan t.ex. men det blev den nya. Utbytesdelarna har tyvärr samma problem med kittskarvarna och jag tror det enda som hjälper något är tjockare lackskikt.
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Moses rekommenderades av en kille i Hässleholm som skulle polera min bil och det är runt 4 mil däremellan, så de verkar ha bra rykte också. Jag ska lämna min bil där om ett par veckor så får vi se hur det går. Tre smala femcentimeters rostbubblor - båda sidorna bakskärm ned mot kofångaren och höger tröskel framtill skulle bli 6900:- inkl moms.

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
ka
68
kavve
X3 20dA -16 Spacegrå
fyi så är ovanstående fixat , kofångare + bakplåt lackad och glänser. Priset för lack av "bakplåt" blev 2000:- istället för 4 200:- som det var sagt från början.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det var ju en bra rabatt. Det är några pavor fint vin och en riktig restaurangmiddag ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.