AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.582

Aut. avbländbar innerbackspegel fungerar inte

ma
39
maccis
Porsche 911 GT3 -08
I min e46a sitter det en aut. avbländbar innerbackspegel men den fungerar inte. Kollade säkringsschemat här på AP för E46 och de säkringarna som skulle vara till backspegeln var helt tomma. Köpte nya och satte dit men det fungerade inte ändå.

Frågan är nu är det något annat man kan kolla eller måste jag byta hela backspegeln?

Jag är helt säker på att den inte fungerar korrekt då jag lyst med ficklampa och donat för att få den att dimma ner.
Nr 1 borde vara och se om det kommer ström fram till spegeln,nog inte helt vanligt att något inuti spegeln packar då det är relativt okomplicerade prylar (tror jag)

Har den funkat överhuvudtaget i din ägo?

Är du SÄKER på att det är en automatiskt avbländande?

konstig fråga men eftersom du saknade säkringarna ställer jag den.

Johan S
www.bimmer.se Länk
CS#4079/SC#580
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Vrid på clownnäsan för att konstatera om den är automastiskt avbländbar.
Kan inte tonade rutor sabba funktionen?
ma
39
maccis
Porsche 911 GT3 -08
helt säker är jag inte men det sitter liksom ett litet "öga" i mitten på den och det har jag inte haft på mina två andra e46or. Däremot är denna gammal detta är en -99 coupe och dessutom saknar jag clownnäsan på spegeln. Men jag har larm och det fungerar ialla fall. Spegeln har aldrig funkat i min ägo. Borde väl kunna mäta om det är ström men hur kommer man åt kontakterna då? Jag har inga tonade rutor däremot en el-rollo bak men jag har testat i trafiken med både nerfällt och uppfällt
med att vrida på clown näsan innebär det att den är automatiskt, om man kan vrida om den dvs
Printscreen: Det är helt rätt, tonade rutor gör att funktionen inte behövs då du inte blir bländad då, iaf om man väljer mörk toning...
clownnäsan har inget med denna funktion att göra och alla bilar med aut avbl. spegel har väl inte clownäsa som är till larmet tror jag.

Men det heltsonika kanske menar är att OM man kan vrida på clownnäsan så har man INTE aut. avbl. spegel då vridningen liksom är den funktion som den automatiske gör..

Där sitter en plastkåpa på baksidan lite ovanför spegeln som du enkelt drar av, där under sitter en kontakt man borde kunna mäta i. DU kan även enkelt vrida av hela spegeln genom att pressa lätt inåt och helt enkelt vrida.

Ett sätt är ju att kolla artikelnummer på din spegel eller beställa en utrustningslista från din BMW åf, alternativt ta en bild och länka till den här så hjälper vi gärna till att försöka identifiera den.

Johan S
www.bimmer.se Länk
CS#4079/SC#580
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.