AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
742

Nya bromsar bak ink allt men varnings lampan lyser till klossarna Varför?

ko
7
koskar
525I 03 Stockholm Open Edition
Hej!
Har precis hämtat min 525 i från 03 från en verksatd där man bytte bakbromsarna bak ink klossar samt broms backar samt givare till klossarna.
Nu när jag skulle hämta bilen såg jag att den gula runda varningslampan var tänd fast allting är bytt på bilen ink givare. Jag gick tillbaka direkt och sa i från och de sa att jag skulle köra nån dag för det kunde hända att bilens färdator måste uppdateras? Stämme rdetta verkligen?
Nu såg jag att de bytte allt ink givaren och allt var nytt .

Ska man göra nån noollställning eller det är så helt enkelt att nån av de nya givarna är kassa?

Lyser den fortfarane om nån dag då kör jag tillbaka med den ocgh de får helt enkelt byta givarna igen kanske.

HAr någon nån bra tips på detta? SOm sagt allt är bytt: skivor klossar backar och givare.

MVH
Gregor

St
287
Stålmannen
323Ci e46 -99
A4 2.0 TFSI -07
Prova med att ha tändningen på första "hacket" i ca 15 sekunder så borde den slockna om allt är ok. Men det borde ju verkstan redan ha fixat.
Att bilens färddator måste uppdateras låter lite skumt.

Mvh
//Peter

zE
63
zEr0
535i -91
Det kan inte vara så att klossar fram börjar bli dåliga? Fram och bak går väl på samma lampa?
ko
7
koskar
525I 03 Stockholm Open Edition
Hej!

Nu är det fixat. Jag glömde skriva att bromsarna fram är också helt nya ink givare skivor klossar den byttes för nån månad sen.

Felet var på givaren bak. Stiften som sitter i kontakten var inte rak så den gick inte in i kontakten. De plockade av dem och kollade på den när jag stod sidan om och det syntes direkt. Rätta till stiften tillbaka med kontakten och sen fungerade den.

Eller rättare sagt man fick koppla bort bateriet i 4 sek och en slockande lampan efterår.

Så nu har jag helt nya kompletta bromsar både fram och bak! Jippy.

Problem solved!

Tack för alla tipsen!

HA det gött
ru
379
runaris
540i sedan-00
523ia-97
tändningen på i 30 sekunder inte 15 på nollställning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.