AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
764

Uppgradera ljud i 523 T

Utan att själva ha egentligen tittat över ärendet speciellt noga så hade jag tänkt få lite tips på hur man bäst uppgraderar ljudet. Jag är inte ute efter någon fet baslåda för att imponera på grannen, utan det är en familjebil där jag vill ha BRA ljud.

Det är en import som saknar CD..

Så vad finns det för möjligheter att uppgradera, och hur löser man enklast problemet med saknandet av CD. Enklast kanske att fixa en iPOD?
Glömde skriva det är årsmodell -00
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Förutsatt att det inte är en business (som du ju kan byta ut kassettdelen på):
Skaffa en FM-sändare så du kan ta in musiken genom radion. Jag har en Audia X DGT-301 (runt 300:-) som jag är nöjd med.

Rippa cd-skivorna till MP3 och skaffa en MP3-spelare. Självklart kan du också koppla den till en cd-spelare, tv-spelskonsoll, navigator, dator eller dylikt, hur avancerad och platskrävande du nu väljer att göra din utrustning.

Baslådor som tar högnivå och får plats under framsätet finns det ju några... Och om den du vill ha inte tar högnivå så finns det hög- lågnivåomvandlare. Hifi Kit har en för 195:- som är bra.

Annars går det ju att ordna både in- och utgångar på originalstereon genom att pilla och löda om man är tillräckligt kunnig och har ork.

Hur BRA ljudet blir kan jag tyvärr inte svara på då det är en väldigt subjektiv bedömning. Det är ok med min standard och ljudkvalitén försämrades inte hörbart med sändaren. Jag tror att man bör uppgradera högtalarna om man vill ha bättre ljud men tips om det det överlåter jag till ljudfantasterna då jag har dålig koll på vad som ger en hög kvalitetsökning för en rimlig penning. Fast jag kommer att tjuvkika på svaren då jag också är lite intresserad av detta. ;-)

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
Tackar, jag hittade själv ett till och börja med enkelt sätt att få CD till bilen i alla fall. Så får man fippla med att uppgradera ljudet när tid finns.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.