AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.207

Adapters till bakhögtalare E46 Touring.

D3
43
D33J4Y
320i M Touring -03
Tjena!

Håller på att bli helt galen... har sökt i flera månader efter svar på min fråga men har inte hittat det i något av dom typ 100 andra foruminläggen på denna sida...

Ska bygga ljud i min E46 320 Touring -03:a med Business stereo. Har läst på min hemläxa (detta forum). Och det ska tydligen vara 6,25" högtalare bak men det ska även gå att få in 6,5" högtalare bak om man är villig att modda lite. Men det vill jag absolut INTE, Fram är det 5,25" högtalare som gäller med adapters som dom flesta använt sig av och enligt många verkar det även vara 6,25" högtalare fram original.

***Nu till min första fråga. Ska jag köra med 5,25" och samma adapters som fram till bakhögtalarna? Passar dom adaptrarna bak me?

Dessa grejer ska jag ha i bilen:

Pioneer DEH-P700BT
2st Gas 10" Basar (har dom sedan en annan bil och vill utnyttja det jag redan har)
1 Par Pioneer TS-G1302i Bak (om dom passar med adapters)
1 Par Pioneer TS-G131C Fram
1st Pioneer GM-3400 Slutsteg till basarna.

Många tipsar om att slopa bakhögtalarna men detta vill jag absolut inte.., Tycker det känns äckligt när diskant o mellanregister kommer framifrån och all bas bakifrån så jag vill ha både bas diskant och mellanregister även bakifrån.

Har köpt en ny "golvplatta" på skroten som jag ska fälla ner basarna i så att dom inte syns alls... alltså stereon ska knappt inte synas alls, bara låta.

***Fråga nummer 2: Hur får man bort inredningen bak? så man kommer åt och kan byta ut bakhögtalarna...

***Fråga 3: På Pioneers hemsida så står det en viss adapter som ska vara till dom högtalarna men på BRL har dom inte Pioneers egna.. Verkar skitsvårt att hitta Pioneers... Kommer dom på BRL att passa?

Tack på förhand!
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
elementen bak o fram är exakt samma så länge du inte har H/K, så det som passar fram passar även bak i form av adaptrar.
med reservation för att max monteringsdjup kan skilja något, då bakhögtalarna har en plastkorg bakom sig.Länk

du kommer få dämpa till förbannat om du ska få det att låta annat än apa i originaluttagen bak, det är en väldigt dålig aukustisk miljö.
dela HP från 150hz eller nåt så slipper du ivf en del av burkigheten i midbasen som monteringen bak medför.
ad
19
adde118
320, 2004
Hej!!
Det finns ju adapters för att trycka in 6,5:or i fram dörrarna, så varför inte göra det?
Tänkt dock på monteringsdjupet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.