|
|
|
|---|---|
|
Tråkigt; Passagerardörren på min 750 fastnade efter att inte ha velat stänga för ett par veckor sedan. Det tråkiga är att en av min sons kompisars föräldrar blev överlycklig för att få åka en kort bit i 750:n för att hämta hem barnen som var på "vift" och inte fick upp dörren som jag helt glömt bort att kolla upp. Efter att ha slitit, tryckt, ryckt så fick jag upp dörr-(VillNiInteVetaVad). Var tvungen o prova med att bara stänga låset och då fick jag inte upp det och kunde inte ens stänga bilen. Plockade ned o ned o smörjde o fick upp lås-@´'~. Men frågan kvarstår; --Hur i Huskvarna funkar det här låset inuti? Jag vet o har kollat allt tycker jag, men.... Behöver lite smarta/eller mindre/ tips om varför detta ens kan hända! Ok, inte smörjt, men vaddå?? /S | |
|
Denna länk kanske kan vara till nytta: Länk mvh. Lasse ## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ## |
|
|
Man tackar, och den är säkert till nytta! Men inte riktigt det jag menar, för jag menar det mekaniska som greppar tag i hållaren i cassiet, som sitter fastskruvad i dörren. d.v.s. hela den "fästande mekaniska biten" som sitter som en länk mellan schassiets fasta hållare och dörrens mekaniska flexibla dito för att kunna öppna dörren överhuvdtaget. Man skulle tycka att man får "kontakt" när man demonterar innerhandtaget och har direkt kontakt med detta lås så SKA det öppnas? ....Men det gör det ju inte så klart o typiskt. För den delen är säkert elprylarna med kass, så inte för det. De funkar om jag smörjer upp dem. /S |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.