|
|
|
|---|---|
|
Äger en 335d -07 som är utrustad med ACC alltså den aktiva farthållaren den la av i slutet på juli och jag åkte raka vägen till närmaste bmw-dealer. nu 2mån senare så har dom fortfarande inte fått hem verktygen för att kalibrera farhållaren. detta är dåligt , mycket dåligt. som jag förstår det så finns det ett sådant verktyg som skickas runt till alla verkstäder. skall man behöva tollerera detta av ett premium märke? | |
|
Verkar lite dåligt får jag nog hålla med om. Föresten,du Ted bor du i gbg för tillfället? |
|
| Nellis.. nej det gör jag inte, vad hadde du i åtanke ? | |
|
Har en kompis sen tidigare som hette Ted,och har haft en massa BMW. Han flytta till gbg för några år sen,men har nog inte haft så många som du,det var en gedigen lista får jag säga. |
|
| Inte helt ovanligt. Själv fick jag vänta 6 månader på ett verktyg som de flyttar runt mellan service verkstäderna. | |
|
alf_von_sil. du skämtar 6mån?? och bmw skall vara ett premiummärke. Fy fan va tragiskt, maila till Bmw i förrgår och frågade om dom tycker det är rätt att man skall vänta så länge som 2mån på verktyg? Men har inte fått något svar än. Skall bli spännande och se svaret jag får från dom. |
|
|
ted81: Jag önskar att jag skämtade med gör det tyvärr inte. 6 månader väntade jag på ett verktyg som skall kunna fixa problemet "dumpventilen" till turboproblemet som många 335:or har haft. Verkstaden gjorde allt för att få tag i verktyget men misslyckades gång på gång. Så tillslut lyckades de tjata till sig nya turboaggrigat inkl saker runtomkring så de slapp använda verktyget som BMW lånar ut till verkstäderna. |
|
|
men nu har något hänt, idag så rngde dom från verkstaden och hadde fått grejerna. Dom var skit förvånade för förra veckan så var det många på tur före, skumt. Men det verkar iaf som någon tog till sig kritiken, elelr var det bara en slump? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.