AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
550

750i -92 provkörd idag...

ma
78
maxer
740iA -93
Provade en 750 idag som jag är lite intresserad av.. det var ett par saker som jag upptäckte som jag undrar över.. När den hadde gått ett tag så upptäckte jag lite gulgrön vätska ungefär vid torpeden.. AC pumpen lät lite skramlig men fungerade som den skulle.. bromsarna kändes lite svampiga... men tog som dom skulle.. när man "stampade plattan" så tyckte jag inte att det hände mycket mer än vad det gör med min 530i..
Någom som har några expertkommentarer till detta.. ?? köpa eller icke köpa.. det e frågan..

PP
218
PP
BMW 320i Touring -07
Jag är ingen mekaniker, men om det inte hände mer än vad det gör i din 530 när du tryckte plattan i botten. Så skulle jag inte köpa den.

För det känns en jäkla skillnad kan jag garantera dig.
ma
78
maxer
740iA -93
Jag misstänkte det.. men det var inte så lätt att avgöra eftersom jag aldrig förut hadde provat nån..
Då har jag nåt o gå på.. ska leta upp en annan 750i och jämföra med.
Tack för svaret.. =)

betriebsanleitung
Lagret till ac n går att byta istället för utbytes kompressor,vilken går på 5500 kr.Gick bilen jämnt?
ma
78
maxer
740iA -93
Det låter ju bra.. visserligen lite pill med det men det e nog inget omöjligt..
Bilen gick bra från kallstart till att jag hadde kört ungefär 8Km.. tomgången var jämn och jag upptäckte inga vibrationer eller andra konstigheter. Men men med lagon gaspådrag så kunde man känna små ryck mellan 1500-2500 varv på mätaren... sku lle kunna tänka mig var när det tände i cylindrarna.. ?? .. kanske.. är det nåt som känns igen i flera 750'n ?

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Vätskan låter ju som kylarvätska, expansionskärlet sitter ju vid torpedväggen. Har den blivit varm kanske? Topplockspackning?
Svampiga bromsar är vanligtvis (om det inte bara är luft) en tätningskrage på skiljeväggen i huvudcylindern (osäker på de riktiga facktermerna). Att renovera en huvudcylinder är inte så kul.
Går den så långsamt som du beskriver så måste det vara nåt fel, gör man en kick-down från t.ex 60 Km/h ska det skjuta på rejält.
Funderar du på att köpa den tycker jag nog du ska se över dessa grejer ordentligt först, i värsta fall kostar det mer att reparera än du tänker ge för bilen.

Jeppe
ma
78
maxer
740iA -93
Troligtvis kylatvätska.. det luktade lite så.. men jag var inte säker.
Jepp.. allt jag har läst här på forumet visar på att det e bäst att vara försiktig med förhastade köp av 750'n.. Det tackar jag forumet för.. =)
Tänkte oxo att hitta nån annan 750 och testa hur den känns o köra men till vidare ska jag grunna o läsa lite om kärran..

ho
432
hombre
750iA 1991
Haft tillfälle att köra många mil med båda en 535 -89 och vår 750. Det ska inte kännas så mycket skillnad under 100 km/h. Men över 100.. då jävlar....

Underhåll på 750 är ca dubbelt så dyrt som på 5 serien rakt av enligt mina erfarenheter. Men får man dubbelt så mycket nöje så är det kanske väl använda penger...

Aldrig mer en rostig Volvo !
ma
78
maxer
740iA -93
Ok.. då e jag lite mindre orolig.. hadde med en polare igår som har en MB190 och han tyckte det var bra drag i kärran.. men jag e ju van med BMW så.. =)
Passade på o klocka den igår oxo.. 60-150 på ungefär 10 sek. med arbandsur..
Upptäckte oxo att bilen går lite ryckigt mellan 1500 och 2000 varv.. enligt vad jag läst på forumet så skulle det kunna hänga ihop med transmissionen..

Än har jag inte bestämt mig för o köpa den.. men det rycker i tarmarna...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.