AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
550

750i -92 provkörd idag...

ma
78
maxer
740iA -93
Provade en 750 idag som jag är lite intresserad av.. det var ett par saker som jag upptäckte som jag undrar över.. När den hadde gått ett tag så upptäckte jag lite gulgrön vätska ungefär vid torpeden.. AC pumpen lät lite skramlig men fungerade som den skulle.. bromsarna kändes lite svampiga... men tog som dom skulle.. när man "stampade plattan" så tyckte jag inte att det hände mycket mer än vad det gör med min 530i..
Någom som har några expertkommentarer till detta.. ?? köpa eller icke köpa.. det e frågan..

PP
218
PP
BMW 320i Touring -07
Jag är ingen mekaniker, men om det inte hände mer än vad det gör i din 530 när du tryckte plattan i botten. Så skulle jag inte köpa den.

För det känns en jäkla skillnad kan jag garantera dig.
ma
78
maxer
740iA -93
Jag misstänkte det.. men det var inte så lätt att avgöra eftersom jag aldrig förut hadde provat nån..
Då har jag nåt o gå på.. ska leta upp en annan 750i och jämföra med.
Tack för svaret.. =)

betriebsanleitung
Lagret till ac n går att byta istället för utbytes kompressor,vilken går på 5500 kr.Gick bilen jämnt?
ma
78
maxer
740iA -93
Det låter ju bra.. visserligen lite pill med det men det e nog inget omöjligt..
Bilen gick bra från kallstart till att jag hadde kört ungefär 8Km.. tomgången var jämn och jag upptäckte inga vibrationer eller andra konstigheter. Men men med lagon gaspådrag så kunde man känna små ryck mellan 1500-2500 varv på mätaren... sku lle kunna tänka mig var när det tände i cylindrarna.. ?? .. kanske.. är det nåt som känns igen i flera 750'n ?

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Vätskan låter ju som kylarvätska, expansionskärlet sitter ju vid torpedväggen. Har den blivit varm kanske? Topplockspackning?