AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.911

Elfel Seat Ibiza

Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Hej!
Grannen har problem med halvljuset på sin Seat. Det går igång ibland men för det mesta är det mörkt. Parkeringsljus och helljus funkar som det ska. Bytte precis relä Nr 1 men det hjälpte inte.

Någon som har något tips?
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Ligger jordfel närmast till hands tro?
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Jordfel brukar oftast göra att saker fungerar med lägre spänning (tar jord genom en annan lampa el.dyl.) än slockna helt. Det är iofs ganska enkelt att kolla genom att ta en kabel och trycka ena änden mot ett ställe där det helt säkert är jord och den andra änden mot lampan.
Gör samma sak med reläet för jag tror snarare att felet ligger där någonstans, med tanke på syndromen. Glapp, ärjade kontakter, någon kabel som är av utan att höljet är skadat, o.s.v. I övrigt har jag tyvärr inga tips.

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Halvljuset har nog reducerat effekt på halvljus automatiken och det måste sitta nått relä med motståndsenhet som sköter den omkopplingen. har ingen koll men vet att sätter jag på ljuset manuellt dvs för att använda hel o halv så ökar halvljuset i ljuseffekt åtminstone på min Seat.
PÅ MB fick jag löda om automatikreläet ett par ggr för att halvljuset slocknade ibland.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Tack för era svar. Tyvärr är det ingen skillnad mellan att vrida på ljuset manuellt eller låta den stå på automatik. Det är bara parkeringsljuset som lyser. Jag får be honom kolla esadh's tips helt enkelt.

Mvh

Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.